۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
 برای افزایش حقوق و دستمزد در سال بعد تصمیمی گرفته نشده است
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

برای افزایش حقوق و دستمزد در سال بعد تصمیمی گرفته نشده است

خدابخشی، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: جلسات ستاد بودجه در حال برگزاری است، اما در رابطه با حقوق و دستمزد سال آینده تصمیمی گرفته نشده است.

به گزارش بازار، محمد خدابخشی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه در هنگام بررسی بودجه عمومی کل کشور مسائل و مشکلات گروه های مختلف از جمله کارمندان و کشاورزان و کالاهای اساسی و داروها را مورد توجه قرار می دهیم، اظهار کرد: اینکه فقط کارمندان در بررسی بودجه کل کشور مورد توجه قرار بگیرد درست نیست و زندگی همه آحاد مردم از این سند مالی یعنی بودجه تأثیر پذیر است.

وی با تصریح بر این موضوع که دولت مکلف است لایحه بودجه سال بعد را در ۱۵ آذر به مجلس ارائه دهد، گفت: در مجلس مطابق با قانون آئین نامه داخلی خود، کمیسیون تلفیق بودجه را متشکل از ۴۵ تن از نمایندگان از کمیسیون های مختلف تشکیل می دهیم. هر کمیسیون تخصصی سه نفر نماینده خواهد داشت و ۹ نفر هم از کمیسیون برنامه و بودجه در کمیسیون تلفیق حضور خواهند داشت.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه دولت در مرحله تدوین بودجه است، بیان کرد: جلسات ستاد بودجه در حال برگزاری است و در رابطه با حقوق و دستمزد در سال آینده تصمیمی گرفته نشده است.

وی افزود: آنچه برای مردم و به خصوص قشر حقوق بگیر اهمیت دارد، حفظ قدرت خرید مردم است. اگر به حفظ ارزش پول ملی بی توجه باشیم، هر درصدی هم که حقوق کارکنان را افزایش دهیم، باز هم بی تأثیر خواهد بود.

خدابخشی درباره کسری بودجه و میزان آن عنوان کرد: گزارش بودجه سال جاری نشان می دهد نزدیک به ۵۰ درصد کسری بودجه داریم. دولت در حال حاضر برای سال بعد در حال تدوین بودجه است و در این میان وظیفه اصلی دولت آموزش، سلامت و امنیت است و این موارد باید به خوبی در بودجه سال بعد ملاحظه گردد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس متوسط رشد اقتصاد در کشور را نیم درصد عنوان کرد و افزود: این نشان می دهد حجم اقتصاد در ایران در حال کوچک شدن است و درآمد سرانه در کشور پایین است.

کد خبر: ۱۱۲٬۲۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha