۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱
مدل انحصاری تامین اجتماعی، بدترین شکل خدمات رسانی است| انتقاد اساسی از نحوه ارائه خدمات بیمه ای
نماینده مردم خمین در مجلس در گفتگو با بازار:

مدل انحصاری تامین اجتماعی، بدترین شکل خدمات رسانی است| انتقاد اساسی از نحوه ارائه خدمات بیمه ای

علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس گفت: این مُدلی که تامین اجتماعی اداره می شود، بدترین شکل اداره در بحث خدمات رسانی بیمه ای است و به نوعی در مدیریت این بخش انحصار وجود دارد.

علیرضا نظری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به اشکالات و ایرادات در خدمات‌رسانی بیمه تامین اجتماعی اظهار داشت: در بحث تامین اجتماعی ما یک انتقاد اساسی به کلان کار داریم.

وی افزود: در خدمات رسانی بیمه تامین اجتماعی اختلافات فاحشی وجود دارد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بیمه تامین اجتماعی آن توانمندی لازم را ندارد، بیان داشت:  هر ساله دولت‌ها آمده اند و معافیت های بیمه ای را ارائه کردند و قانون مذکور ابلاغ شده، اما آن بخشی که مربوط به دولت بوده و  باید سهم خودش را به تامین اجتماعی پرداخت می کرده، این سهم به درستی پرداخت نشده است و امروز ما با رقم بدهی بالایی از جانب دولت به تامین اجتماعی مواجه هستیم.

بسیاری از داروها را از لیست بیمه ها خارج کرده اند، این در حالی است که افراد عملا حق بیمه خود را پرداخت کرده اند ولی در اخذ خدمات دارویی و درمانی قادر به استفاده از بیمه تامین اجتماعی نیستند

نظری با بیان اینکه معمولا در دنیا افراد وقتی درصد حق بیمه خود را به سازمان های بیمه گر پرداخت می کنند، از خدمات خوبی بهره‌مند می شوند، بیان داشت: این در حالی است که بیمه تامین اجتماعی با وجود پرداخت حق بیمه افراد، خدمات خوبی را ارائه نمی دهد و افراد در بسیاری از موارد باید فرانشیز خدمات را پرداخت کنند. همچنین بسیاری از داروها را هم از لیست بیمه ها خارج کرده اند، این در حالی است که افراد عملا حق بیمه خود را پرداخت کرده ولی در اخذ خدمات دارویی و درمانی قادر به استفاده از بیمه تامین اجتماعی نیستند.

مشکلات  بیمه تامین اجتماعی  هم در زمینه ارائه خدمات درمانی و هم در زمینه مستمری بازنشستگان مشهود است و امیدواریم مجلس به این مسئله پرداخته و یا اینکه در قالب یک لایحه دولت به آن بپردازد

وی تاکید کرد:مشکلات  بیمه تامین اجتماعی  هم در زمینه ارائه خدمات درمانی و هم در زمینه مستمری بازنشستگان مشهود است لذا امیدواریم مجلس به این مسئله بپردارد و یا اینکه در قالب یک لایحه دولت به آن بپردازد.

نظری با بیان اینکه امروز یکی از موارد ضروری و مورد انتظار مردم اصلاحات در قالب ارائه خدمات بیمه تامین اجتماعی است، بیان داشت: این موضوع باید در دوبخش ارائه خدمات درمانی و مستمری بازنشستگان مورد اصلاح قرار گیرد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده معتقدم اگر بیمه تامین اجتماعی به طور کامل به بخش خصوصی واگذار شود -  به مانند سایر کشورهای دیگر - خدمات رسانی این بیمه به مردم بیشتر خواهد شد همچنین پرداخت کنندگان حق بیمه در این بخش که نزدیک به  سی سال این حقوق را رعایت می کنند از خدمات بیشتری بهره‌مند خواهند شد.

وی در پایان گفت: به نظر می سد این مدلی که تامین اجتماعی اداره می شود، بدترین شکل اداره در بحث خدمات رسانی بیمه تامین اجتماعی است و به نوعی در مدیریت این بخش انحصار وجود داشته و عملا دولت هم کار را به طور کلی در دست گرفته و در برخی مواقع که این بیمه نیاز به حمایت دارد، از حمایت آن سر باز می زند و اذعان دارد که این بیمه در اختیارش نیست.

کد خبر: ۱۱۲٬۲۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha