۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
الگوسازی، پیش نیاز موفقیت در گردشگری کشاورزی
معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی مطرح کرد

الگوسازی، پیش نیاز موفقیت در گردشگری کشاورزی

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی گفت: پیشبرد و توسعه گردشگری کشاورزی با ایجاد و شکل‌گیری الگوهای موفق می‌تواند ضمن گسترش پایدار، نقش موثری در تولید محصولات خلاق صنعت گردشگری کشور ایفا کند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، علی‌اصغر شالبافیان در نشست با احمد تجری مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان ضمن اشاره به ظرفیت‌های متنوع این استان گفت: تمرکز استان گلستان بر توسعه گردشگری کشاورزی یکی از اقدامات مهم برای تنوع محصولات گردشگری، جذب گردشگران و در نهایت توزیع سفر در سطح کشور به شمار می‌آید که می‌توان با ایجاد الگوهای موفق زمینه رشد و توسعه کیفی آنها را فراهم آورد.

معاون گردشگری همچنین با اشاره به اینکه یکی از طرح‌های در دست اقدام این استان؛ هدایت طرح‌های بوم‌گردی به سوی مجتمع‌های گردشگری است؛ افزود: قرار گرفتن واحدهای بوم‌گردی در مجموعه‌ای کامل شامل مراکز تولید و فروش صنایع دستی با امکان برگزاری تورهای گردشگری و سایر امکانات رفاهی مورد نیاز گردشگران سبب حرکت و تقویت چرخه اقتصاد این مراکز خواهد شد.

شالبافیان با اشاره به اینکه نگاه به توسعه گردشگری باید آمایشی باشد؛ افزود: چنانچه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های هر استان پایه توسعه صنعت گردشگری قرار گیرد؛ رشد یکپارچه و پایداری ایجاد خواهد شد و ضمن بهره‌مندی از امکانات موجود مدیریت صحیح منابع محقق می شود.

همچنین در این نشست احمد تجری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان نیز با اشاره به اینکه نتیجه طرح آمایش سرزمین این استان تمرکز بر دو بخش کشاورزی و گردشگری بوده است؛ یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های اجرایی پیش رو در این زمینه را برنامه‌ریزی به منظور توسعه گردشگری کشاورزی مبتنی بر ظرفیت‌های ذاتی استان عنوان کرد.

او همچنین با اشاره به صدور تعداد قابل توجه موافقت اصولی به منظور راه‌اندازی پروژه‌های گردشگری کشاورزی در استان تاکید کرد تا کنون نمونه‌های موفق در قالب مزرعه‌های گردشگری در گلستان راه‌اندازی شده است که ضمن استقبال قابل‌توجه گردشگران به عنوان نمونه‌های موفق در سطح کشور الگو برداری می‌شوند.

کد خبر: ۱۱۲٬۲۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha