۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱
نمادهای خودرویی ها در آستانه حمایت اندیکاتورها
بازار گزارش می دهد؛

نمادهای خودرویی ها در آستانه حمایت اندیکاتورها

وضعیت نمادهای پر تراکنش خودرویی در هفته های اخیر نشان می دهد که برخی نمادهای خودرویی در کف کانال های حمایتی قرار دارند و با خبرهای مثبت مذاکرات پیش بینی می شود این هفته مثبت شوند.

بازار؛ گروه بورس: خبرهای تازه ای درباره احتمال آغاز مذاکرات برجامی بر بازار بورس ایران تاثیر گذاشته است، از یک سو نمادهای صادرات محور برای افت ارزش از هم سبقت می گیرند و از طرف دیگر نمادهای وارداتی با تقاضای بیشتری روبرو شده اند هرچند این نمادها هم متاثر از جو روانی بازار در کف قیمتی معامله می شوند، گروه خودرویی از آن دست سهام هایی هستند که به دلیل اینکه چشم اندازه همکاری خارجی و تسهیل در واردات قطعات و سی کی دی و ... برای آنها وجود دارد که می توانند تولید خودرو را افزایش دهند از این رو چشم انداز بورس برای این نمادها مثبت است و به نظر می رسد در ابتدای هفته پیش رو جزو گروه هایی باشند که زدوتر از بقیه گروه ها سبز شوند.

موضوع دیگری که بر شاخص گروه خودرویی تاثیر گذاشته تاثیر حاشیه های مربوط به قیمت گذاری و  واردات خودرو بوده است، هرچند قرار بود روز سه‌شنبه گذشته جلسه‌ای با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در کمیسیون صنایع برای بررسی موضوع واردات خودرو تشکیل شود تا ابهامات برطرف شود اما وزیر صنعت، معدن و تجارت در این جلسه حضور پیدا نکردند و در هفته پیش رو موضوع واردات خودرو دوباره مورد بررسی قرار می گیرد.

ایران خودرو در دوره یک ماهه شهریور، به مبلغ فروش ۴۴۳۴ میلیارد تومانی دست یافته که نسبت به میانگین درآمد ماهانه ۵ ماه ابتدای سال تغییری نداشته و نسبت به مردادماه ۴ درصد افت داشته است

درآمد نماد خودرو تثبیت شد
ایران خودرو در دوره یک ماهه شهریور، به مبلغ فروش ۴۴۳۴ میلیارد تومانی دست یافته که نسبت به میانگین درآمد ماهانه ۵ ماه ابتدای سال تغییری نداشته و نسبت به مردادماه ۴ درصد افت داشته است. همچنین در ۶ ماه ابتدایی سال، شرکت ۲۶۳۳۳ میلیارد تومان درآمد داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ برابر شده است. همچنین از لحاظ مقدار فروش در ۶ ماه ابتدایی سال، ۱۹۲ هزار دستگاه فروخته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۵ درصد رشد داشته است.

خودرو در شهریورماه حدود ۳۰ هزار دستگاه فروخته که نسبت به مردادماه  درصد رشد داشته، در مقابل نرخ فروش گروه پژو نسبت به مردادماه افت داشته، البته مبالغ ریالی فروش مربوط به فروش محصولات نهایی است و فروش قطعات به سایت ها در گزارش منظور  نشده و مبالغ فروش فوق عایدی خالص شرکت ایران خودرو است و مالیات ارزش افزوده، مالیات و هزینه های شماره گذاری، بیمه شخص ثالث و کارت طلایی در ارقام فروش نیست.

آخرین قیمت سهم  ۱۷۳ تومان بوده و ارزش این نماد در یک ماه گذشته  بیش از ۱۸ درصد افت قیمت داشته است...

شرکت سایپا در دوره یک ماهه شهریور، به مبلغ فروش ۳۰۳۴ میلیارد تومانی دست یافته که نسبت به میانگین درآمد ماهانه ۵ ماه ابتدای سال ۱۴ درصد و نسبت به مردادماه ۲۷ درصد رشد داشته است

رشد سه برابری درآمد نماد خساپا
شرکت سایپا در دوره یک ماهه شهریور، به مبلغ فروش ۳۰۳۴ میلیارد تومانی دست یافته که نسبت به میانگین درآمد ماهانه ۵ ماه ابتدای سال ۱۴ درصد و نسبت به مردادماه ۲۷ درصد رشد داشته است و در ۶ ماه ابتدایی سال، شرکت ۱۶۳۵۲ میلیارد تومان درآمد داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ برابر شده است. همچنین از لحاظ مقدار فروش در ۶ ماه ابتدایی سال، حدود ۱۷۳ هزار دستگاه فروخته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد رشد داشته است.

خساپا در شهریور حدود ۳۰ هزار دستگاه فروخته که نسبت به مردادماه ۲۵ درصد رشد داشته است، البته نرخ فروش برخی محصولات همچون خانواده تیبا نسبت به مردادماه تغییری نداشته است و آخرین قیمت سهم  ۱۶۳ تومان بوده و در یک ماه گذشت ۲۵ درصد افت قیمت داشته است.

خزامیا در شهریور ۶۱۸.۶ میلیارد تومان فروش ثبت کرده که ۶۱ درصد نسبت به فروش ۳۸۳.۳ میلیارد تومانی ثبت شده در مرداد افزایش داشته و رکورد فروش امسال شرکت محسوب می شود

رکورد فروش نماد خزامیا در شهریور
خزامیا در شهریور ۶۱۸.۶ میلیارد تومان فروش ثبت کرده که ۶۱ درصد نسبت به فروش ۳۸۳.۳ میلیارد تومانی ثبت شده در مرداد افزایش داشته و رکورد فروش امسال شرکت محسوب می شود. مقدار فروش شرکت در مرداد ۱۸۳۰ دستگاه بوده که با ۶۹ درصد افزایش، به ۳۱۰۱ دستگاه در شهریور رسیده است.

همچنین نرخ فروش وانت پادرا ۱۳ درصد نسبت به مرداد افزایش داشته، اما وانت NI تک سوز ۱۰ درصد کاهش داشته است. مجموع فروش شرکت از ابتدای سال مالی تاکنون به ۱۵۰۹.۷ میلیارد تومان می رسد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۸ درصدی را نشان میدهد. مقدار فروش این دوره ۷۴۳۱ دستگاه است که نسبت به فروش ۱۳۳۰۹ دستگاه در دوره مشابه سال قبل، ۴۴ درصد افت داشته است. آخرین قیمت سهم برابر با ۶۲۰۰ ریال بوده و در یک ماه گذشته ۱۰ درصد افت قیمت داشته است.

الکتریک خودرو شرق در دوره یک ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۰، مبلغ ۱۳۶.۴ میلیارد تومان درآمد داشته که نسبت به ماه قبل ۵۲.۲۹ درصد افزایش و نسبت به میانگین ماه های قبل ۲۸.۷۲ درصد افزایش داشته است

روند صعودی نماد خشرق نسبت به سال قبل
الکتریک خودرو شرق در دوره یک ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۰، مبلغ ۱۳۶.۴ میلیارد تومان درآمد داشته که تمام آن مربوط به فروش داخلی شرکت است. همجنین درآمد شرکت در این دوره نسبت به ماه قبل ۵۲.۲۹ درصد افزایش و نسبت به میانگین ماه های قبل ۲۸.۷۲ درصد افزایش داشته است.

از ابتدای سال مالی تا پایان تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۰ از این قرار بوده که درآمدها (فروش محصولات) شرکت در این دوره ۶۸۶ میلیارد تومان است و این در حالی ست که جمع درآمد در دوره مشابه سال قبل برابر با ۳۱۵.۱ میلیارد تومان بوده که (۱۱۷.۷۱ درصد) افزایش یافته است. شرکت در این دوره ۶۸۶ میلیارد تومان فروش داخلی داشته است و این در حالیست که در مدت مشابه سال قبل این مقدار برابر با ۳۱۵.۱ میلیارد تومان بوده که (۱۱۷.۷۱) درصد افزایش یافته است

درآمد شرکت زر در این دوره نسبت به ماه قبل ۷۴.۰۵ درصد افزایش و نسبت به میانگین ماه های قبل ۷۶.۷۸ درصد افزایش داشته است

فروش داخلی نماد خزر افزایش یافت
در دوره ۱ ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۰۶/۳۱، مبلغ ۳۰.۳ میلیارد تومان درآمد داشته است که (۹۶.۸۸) درصد آن مربوط به فروش داخلی و (۳.۱۲) درصد آن مربوط به کل صادرات شرکت است. در واقع درآمد شرکت در این دوره نسبت به ماه قبل ۷۴.۰۵ درصد افزایش و نسبت به میانگین ماه های قبل ۷۶.۷۸ درصد افزایش داشته است. همچنین از ابتدای سال مالی تا پایان تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۰؛ جمع درآمدها (فروش محصولات) شرکت در این دوره ۱۱۵.۹ میلیارد تومان است و این در حالیست که جمع درآمد در دوره مشابه سال قبل برابر با ۵۹.۵ میلیارد تومان بوده که (۹۴.۸۷) درصد افزایش یافته است. شرکت در این دوره ۱۰۸.۹ میلیارد تومان فروش داخلی داشته است و این در حالیست که در مدت مشابه سال قبل این مقدار برابر با ۵۷.۱ میلیارد تومان بوده که (۹۰.۶۱) درصد افزایش یافته است. شرکت در این دوره ۷ میلیارد تومان صادرات داشته است و این در حالیست که در دوره مشابه سال قبل این مقدار برابر با ۲.۴ میلیارد تومان بوده که (۱۹۷.۴۸) درصد افزایش یافته است.

کد خبر: ۱۱۲٬۱۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha