۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
بندر چابهار محدودیتی در تخلیه و بارگیری انواع کشتی ندارد
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان:

بندر چابهار محدودیتی در تخلیه و بارگیری انواع کشتی ندارد

چابهار - مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: بندر چابهار با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه بیش از ۸.۵ میلیون تن کالا هیچ محدودیتی در تخلیه و بارگیری انواع کشتی ندارد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، بهروز آقایی در جمع مردم و مسئولان چابهار در بندر شهید بهشتی اظهار داشت: با لطف خداوند و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز یکی از پر ترافیک‌ترین ناوگان دریایی کشور را در اختیار داریم.

وی تصریح کرد: با بیش از هشت و نیم میلیون تن ظرفیت کالای غیرنفتی، بیش از ۱۲ میلیون تن ظرفیت تجهیزاتی و بیش از ۶۴۰ هزار تی ای یو عملیات کانتینری در سال، افتخار ملی در بندر چابهار اتفاق افتاده است و مهم‌تر اینکه می‌توانیم ۳۵ هزار تی ای یو (جابجایی کانتینر) یخچالی انجام دهیم.

آقایی با بیان اینکه عملیات تخلیه و بارگیری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد رشد داشته افزود: در سنوات گذشته سهم کشور در تجارت دریایی در خارج از حوزه خلیج فارس ۲ درصد بوده که امروز تنها در کالای اساسی، ۱۱ درصد از واردات کالای اساسی در بیرون از حوزه خلیج فارس وارد کشور می‌شود و این نشان از ایفای نقش بندر چابهار به عنوان پشتیبان بنادر جنوبی کشور است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در حوزه ایمنی و دریانوردی از افزوده شدن شناور ناجی و مادرسار به شناورهای جستجو و نجات و ایمنی بندر چابهار طی امسال و سال آینده خبر داد که در راستای اقدامات سازمان بنادر در حوزه ایمنی دریانوردی در بندر چابهار انجام می‌شود.

وی همچنین درباره ۲ پروژه کلان در دست اجرای بندر چابهار افزود: پروژه پوشش کامل رادیویی سواحل استان شامل احداث و نصب پنج سایت، دکل و تجهیزات آن در سواحل استان طی دو ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید و بر این اساس همه دریانوردان در منطقه A۱ دریایی می‌توانند با ساحل ارتباط بدون اختلال برقرار کنند.

وی با بیان اینکه پروژه برج کنترل ترافیک دریایی چابهار در راستای ایمنی تردد و ترافیک دریانوردی نیز در یک ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید گفت: ترافیک‌های دریایی VTS و AIS و قسمت کنترل در ساختمان برج بزرگترین بندر اقیانوسی کشور جانمایی و انسجام خواهند یافت.

آقایی با اشاره به اهمیت حوزه دریایی و ایمنی دریانوردی خاطرنشان کرد: دو سایت فرعی MRCC مخابراتی در اسکله‌های شرق و غرب بندر احداث که ساختمان فرعی جستجو و نجات دریایی در پسابندر با بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا انتهای امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از همه فعالان عرصه دریایی نیروهای نظامی و امنیتی و دریانوردان که با تلاش و همدلی در بُعد اقتصادی و تحریم، کشور را سرافراز و پایدار در حوزه تجارت دریایی نگهداشتند قدردانی کرد.

کد خبر: ۱۱۲٬۱۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha