۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶
بانک‌ها موظف به ایجاد سامانه الکترونیکی قراردادهای تسهیلات هستند
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

بانک‌ها موظف به ایجاد سامانه الکترونیکی قراردادهای تسهیلات هستند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است با ایجاد سامانه الکترونیکی قراردادهای تسهیلات، امکان پیش‌بینی‌پذیری قراردادهای مالی فعالان اقتصادی با بانک‌ها فراهم می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مهدی طغیانی با اشاره به تکلیف مجلس به بانک‌ها برای ایجاد سامانه الکترونیکی قراردادهای تسهیلات در جریان بررسی ماده ۳ طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار، گفت: پیش از این، در قراردادهایی که میان فعالان حوزه کسب و کار و بانک‌ها به منظور دریافت تسهیلات منعقد می‌شد از یک سو بانک‌ها از ارائه قراردادها به این فعالان خودداری می‌کردند و از سوی دیگر بخش‌هایی از این قراردادها تکمیل نشده باقی می‌ماند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: روند مذکور موجب می‌شد که اگر قراردادهای تسهیلات به بازنگری یا تمدید نیاز داشته باشند، بانک اقدام به تکمیل ارقام و قسمت‌های تکمیل نشده‌ی قراردادها می‌کرد و به نوعی حقوق مشتری و فعالان حوزه کسب و کار تضییع می‌شد.

وی اضافه کرد: از آنجا که در رویه کنونی، مشتری هیچ نسخه‌ای از قراردادهای تسهیلات را در اختیار ندارد تا از حقوق طرفین آگاه باشد و قراردادها تا روز آخر به صورت شناور باقی می‌مانند، در ماده ۳ طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار پیش بینی شد که تمامی قراردادها باید آنلاین ثبت و تکمیل شود.

طغیانی با اشاره به اینکه در طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار به دنبال رفع مشکلات فضای کسب و کار بودیم، ادامه داد: در صورت ایجاد سامانه الکترونیکی و ثبت آنلاین قراردادهای تسهیلات بانکی، اگر تغییری در قراردادها ایجاد شود، قابل رصد بوده و می‌توان مشخص کرد که حق با بانک است یا مشتری.

به گفته عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با ثبت آنلاین قراردادهای تسهیلات، امکان پیش‌بینی‌پذیری قراردادهای مالی فعالان اقتصادی با بانک‌ها فراهم می‌شود.

کد خبر: ۱۱۲٬۱۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha