۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹
درآمدزایی ۲۰هزار میلیارد تومانی و اشتغال‌زایی ۴۰۰ هزار نفری شرکت‌های دانش بنیان
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبرداد؛

درآمدزایی ۲۰هزار میلیارد تومانی و اشتغال‌زایی ۴۰۰ هزار نفری شرکت‌های دانش بنیان

تبریز- رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان در سال گذشته با اشتغال‌زایی ۴۰۰ هزارنفری، توانسته‌اند از محل فروش محصولات ۲۰ هزار میلیارد ریال درآمد کسب کنند.

به گزارش بازار، علیرضا منادی در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت ۶ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور اظهار داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان در سال گذشته با اشتغال‌زایی ۴۰۰ هزارنفری، توانسته‌اند از محل فروش محصولات دانش‌بنیان ۲۰ هزار میلیارد ریال درآمد کسب کنند.

وی بابیان اینکه با ابلاغ قانون طرح جهش تولید دانش‌بنیان حمایت‌های مادی و معنوی از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان به میزان بسیار زیادی افزایش خواهد یافت تصریح کرد: درآمد حاصل از تعرفه ۵ درصدی واردات ماشین‌آلات به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور اختصاص خواهد یافت.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت بهره‌مندی صنایع از فناوری در تولید محصولات خود، افزایش بهره‌وری مقوله‌ای مهم عنوان کرد که واحدهای مختلف صنعتی باید به‌عنوان توجه بیشتری بکنند.

منادی ادامه داد: مشکلات هرکدام از شهرستان‌ها باید احصا و توسط فناوران مرتفع شود.

به گفته نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تخصیص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار به این مرکز رشد و ارائه مجوز کارگزاری ارزیابی فناوری در شهر تبریز موافقت کرده است.

کد خبر: ۱۱۲٬۱۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha