۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۷
پیگیری ویژه موضوع کارخانه آزمایش در مجلس
نماینده مردم مرودشت مطرح کرد

پیگیری ویژه موضوع کارخانه آزمایش در مجلس

نماینده مردم مرودشت با اشاره به پیگیری ویژه موضوع کارخانه آزمایش در مجلس، تصریح کرد: تلاش می‌شود تا در صورت اثبات عدم صلاحیت و اهیلت سهامدار و صاحب کارخانه، واگذاری لغو شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، جلال رشیدی کوچی گفت: در کمیسیون اقتصادی مجلس دو موضوع درباره کارخانه آزمایش به صورت همزمان در حال پیگیری است؛ نخست اعمال ماده ۲۳۴ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس و دوم تدوین طرح تحقیق و تفحص تا از این طریق تخلفات رخ داده در این کارخانه مشخص شود.

وی درباره سرنوشت کارخانه آزمایش، گفت: هرچند به تازگی برای فروش زمین این کارخانه مزایده‌ای برگزار شد، اما از آنجا که قیمت پیش بینی شده عادلانه و منصفانه نبود، با پیگیری توانستیم این مزایده را لغو کنیم.

نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی افزود: از اواسط دهه ۸۰ که کارخانه آزمایش به بخش خصوصی واگذار شد، فرآیند ورشکسته شدن آغاز و در نهایت در سال ۸۵ کارگران آن اخراج شدند این در حالی است که پیش از آن حدود ۱۲۰۰ کارگر در این کارخانه مشغول به کار بودند.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس در تشریح دلایل مشکلات کارخانه آزمایش، گفت: پس از واگذاری، محصولات تولیدی این کارخانه به فروش نرسید، زیرا صاحبان کارخانه تمایلی به ادامه فعالیت کارخانه ندارند؛ در واقع ارزش زمین و تجهیزات کارخانه برای صاحبان از تداوم تولید ارزش بیشتری داشت.

کد خبر: ۱۱۲٬۰۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha