۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
چگونه یک سایت فروشگاهی حرفه ای راه اندازی کنیم؟

چگونه یک سایت فروشگاهی حرفه ای راه اندازی کنیم؟

امروزه بسیاری از افراد برای خرید محصولات مورد نیاز خود به جستجو در اینترنت می پردازند و ترجیح می دهند به صورت آنلاین اجناس مورد نیاز خود را خریداری نمایند.

به گزارش بازار، بسیاری از مغازه ها و فروشگاه ها نیز به دلیل استقبال مشتریان، اقدام به راه اندازی فروشگاه های آنلاین کرده اند. در ادامه مراحل راه اندازی یک فروشگاه آنلاین سودآور را مورد بررسی قرار می دهیم.

چگونه یک سایت فروشگاهی حرفه ای راه اندازی کنیم؟

مرحله اول- ایجاد و توسعه یک طرح تجاری

بازار تجارت الکترونیک بسیار متنوع است. حتی وب سایت های معروفی مانند آمازون در ابتدا به عنوان یک خرده فروش شروع به کار کردند.

· تجزیه و تحلیل SWOT را انجام دهید. SWOT مخفف نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدها است. این یک روش ساده و در عین حال مؤثر برای ارزیابی ایده های مختلف در مورد محصول است.

· شکاف های صنعت را پیدا کنید. با تحقیقات هدفمند در شبکه های اجتماعی، جستجو در گوگل و بررسی نظرات کاربران می توانید تقاضاهای برآورده نشده مصرف کننده را کشف کنید.

· شخصیت های مشتریان خود را تجزیه و تحلیل کنید. با بررسی سن، شغل، درآمد، ارزش ها وعلایق مشتریان، پرسونا مشتریان را طراحی نمایید.

· مدل مناسب کسب و کار را از بین گزینه هایی همچون B۲B، B۲C، فروش آنلاین و ... انتخاب کنید.

مرحله دوم- انتخاب نام دامنه مناسب

مانند نام تجاری شما، نام دامنه، شناسه منحصر به فرد شما برای مصرف کنندگان است. نام دامنه مناسب علاوه بر هدایت مشتریان به فروشگاه آنلاین شما، می تواند یادآوری و آگاهی از نام تجاری را بهبود بخشد. نام دامنه میبایست ویژگی های زیر را داشته باشد:

· سعی کنید نام دامنه شما منحصر به فرد باشد.

· از کلمات ناآشنا استفاده نکنید.

· از ترکیبات خلاقانه و کوتاه استفاده نمایید.

رایج ترین پسوند دامنه برای نام دامنه فروشگاه های آنلاین، com, .biz, .shop,  .online, است. همچنین با توجه به نوع کسب و کار خود می توانید از پسوندهایی مانند. exchange, .gifts, .toys استفاده نمایید.

مرحله سوم- انتخاب Ecommerce Website Builder

پلتفرم های مختلفی برای ساخت وب سایت وجود دارد. برای انتخاب پلتفرم مناسب موارد زیر را درنظر بگیرید:

· آیا این پلتفرم قابلیت رشد را دارد و یا بعد از اینکه کسب و کار شما از ترافیک یا آستانه فروش خاصی عبور کرد، افت عملکردی را تجربه خواهد کرد؟

· آیا این پلتفرم مهمترین ویژگی های اصلی تجارت بومی را ارائه می دهد؟

· آیا پلتفرم مورد نظر امکانات ریسپانسیو سازی وب سایت برای نمایش بهینه سایت در گوشی های تلفن همراه را دارد؟ سازگاری وب سایت با گوشی های تلفن همراه در سئو سایت بسیار مؤثر است.

· آیا پلتفرم مورد نظر قابلیت های امنیتی مورد نیاز برای وب سایت فروشگاهی را فراهم می سازد؟ با توجه به امکان پرداخت آنلاین در وب سایت های فروشگاهی امنیت داده های مشتریان بسیار بااهمیت است.

گواهی SSL روشی برای رمزگذاری اطلاعات بین یک کاربر و سرور است که باعث ایمن کردن ارتباط و غیر ممکن کردن حملات به محتوای اطلاعات طرفین می گردد.

در ادامه به بررسی پلتفرم های رایج برای راه اندازی فروشگاه های آنلاین می پردازیم:

· WooCommerce

· BigCommerce

· Shopify

· Magento

یکی از پلتفرم های رایج برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی، وردپرس و استفاده از افزونه ووکامرس است. پیشنهاد می گردد در صورت استفاده از وردپرس به عنوان پلتفرم، از هاست ویژه وردپرس استفاده نمایید. استفاده از هاست وردپرس باعث افزایش سرعت وب سایت تا ۵ برابر می گردد.

چگونه یک سایت فروشگاهی حرفه ای راه اندازی کنیم؟

مرحله چهارم- ظاهر فروشگاه آنلاین خود را طراحی کنید.

در این مرحله باید مناسب ترین قالب که با نیازهای شما مطابقت داشته باشد را انتخاب نمایید.

· فونت ها و اندازه متن را سفارشی سازی کنید.

· تصاویر با کیفیت بالا و همراه با نام برند تهیه نمایید.

· رنگ بندی مناسب برای صفحات خود انتخاب کنید.

· طرح بندی صفحات مختلف و انواع  فهرست محصولات را تست کنید.

مرحله پنجم- اضافه کردن محصولات به فروشگاه آنلاین

برای اینکه خرید از فروشگاه شما تجربه ای دلپذیر برای مشتریان باشد میبایست محصولات شما به راحتی پیدا شوند.

· برای محصولات دسته بندی مناسب ایجاد نمایید.

· توضیحات محصولات کامل باشد.

· تصاویر محصولات را آپلود نمایید.

مرحله ششم- استراتژی حمل و نقل محصولات

در این مرحله، باید بفهمید که محصولات چگونه به دست صاحبان می رسد. در تجارت الکترونیک داشتن استراتژی مناسب برای حمل و نقل در رضایت مشتریان تأثیر بسیار زیادی دارد.

سیاست حمل و نقل خود را تعیین کنید. سیاست حمل و نقل انتظارات درستی را در بین مشتریان جدید ایجاد می کند و لازم است هزینه ها، شرایط و محدودیت های تحویل شما را به وضوح اعلام کند.

مرحله هفتم- بازاریابی فروشگاه آنلاین

برای آنکه اطمینان حاصل کنید که فروشگاه شما بازدید کنندگان زیادی را خواهد داشت، میبایست با روش های مختلف اقدام به جذب مخاطب نمایید.

· شبکه های اجتماعی

· ایجاد انجمن ها و تالارهای گفتگوی آنلاین

· تبلیغات پولی

· بازاریابی ایمیلی

· سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو

در فروشگاه های بزرگ و دارای بازدید کننده بالا، برای داشتن بهترین عملکرد و سرعت، استفاده از سرویس میزبانی وب پیشرفته گزینه مناسب تری است.

با توجه به اینکه برای خرید VPS یا سرویس اختصاصی میبایست هزینه بیشتری پرداخت نمایید، بهتر است در مورد انتخاب مورد مناسب تحقیق و بررسی های لازم را به عمل آورید و سپس اقدام به خرید نمایید. پیشنهاد ما به شما سرویس های میزبانی وب شرکت صباهاست است.

کد خبر: ۱۱۲٬۰۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha