۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
نصب ۵ هزار علمک در نیمه نخست سال جاری/۱۴۲۵ روستای کردستان گاز طبیعی دارند
مدیرعامل شرکت گاز کردستان:

نصب ۵ هزار علمک در نیمه نخست سال جاری/۱۴۲۵ روستای کردستان گاز طبیعی دارند

سنندج – مدیرعامل شرکت گاز کردستان با اشاره به روند مناسب گازرسانی در این استان، گفت: در نیمه نخست سال جاری در مجموع بیش از پنج هزار علمک در این استان نصب و راه اندازی شده است.

احمد فعله گری در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به فعالیت های صورت گرفته در راستای توسعه شبکه گازرسانی در استان کردستان، اظهار کرد: گازرسانی به مناطق مختلف استان کردستان به ویژه روستاها علیرغم محدودیت های شدید اعتباری همچنان در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه در راستای پیشبرد اهداف دولت در گازرسانی به مناطق بی‌بهره از گاز طبیعی و رفع محرومیت از این مناطق، پروژه های گازرسانی با جدیت در حال اجراست، افزود: خوشبختانه در سایه اقدامات جهادی صورت گرفته در نیمه نخست سال جاری اقدامات خوبی برای توسعه شبکه گازرسانی در این استان صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان از رشد فعالیت های صورت گرفته برای گازرسانی در این استان خبر داد و افزود: علیرغم محدودیت های اعتباری و وجود ویروس کرونا، طی شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ بیش از ۴۰۰ کیلومتر شبکه گاز طبیعی در این استان اجرا شده و تعداد ۴۹۴۱ مورد علمک نیز نصب شده است.

وی وضعیت اجرای پروژه‌های گازرسانی استان کردستان در شرایط فعلی را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: هم اکنون عملیات گازرسانی در سراسر استان کردستان در حال اجراست و نزدیک به ۱۰۰ روستا تحت پوشش این عملیات قرار دارند.

فعله گری با اشاره به آخرین وضعیت گازرسانی به مناطق روستایی استان کردستان، اظهار کرد: با توجه به فعالیت های صورت گرفته تاکنون ۱۴۲۵ روستا تحت پوشش گازطبیعی قرار گرفته است و تلاش برای افزایش شمار روستاهای بهره مند نیز همچنان ادامه دارد.

گازرسانی به روستاها باعث کاهش مهاجرت به شهرها می شود

وی با اشاره به نتایج اقدامات شرکت گاز کردستان، اضافه کرد: رساندن سوخت پاک و ارزان گاز طبیعی به روستاهایی که سرمای سخت و استخوان سوزی دارند، با کاستن از هزینه‌های تامین انرژی این خانوارها، نقش موثری در محرومیت زدایی و ایجاد رضایت‌مندی دارد.

فعله گری کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها را یکی دیگر از آثار مثبت گازرسانی به روستاها دانست و گفت: علاوه بر این که گازرسانی به روستاهای استان از جنبه زیست محیطی نیز حائز اهمیت است، نقش بسیار زیادی در حفاظت از منابع طبیعی و جنگل‌های زیبای استان ایفا می‌کند و در ضمن موجب پایداری سکونت روستانشینان نیز می گردد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط رهبر معظم انقلاب به نام سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زادیی ها بیان کرد: بر همین اساس سیاست گذاری این شرکت در زمینه توسعه گاز رسانی، افزایش سهم گازطبیعی در بخش صنعتی استان و جایگزین کردن آن به جای سایر حاملهای انرژی است تا با تقویت بخش صنعت که افزایش سطح تولید را به همراه دارد، زمینه های رشد اشتغال نیز فراهم شود.

وی ضمن تاکید بر تسریع در راستای اجرایی کردن پروژه های در دست اجرای شرکت گاز استان کردستان، گفت: انتظار می رود که همه مردم و مسئولان در سطح استان شرکت گاز کردستان را در راستای توسعه و تقویت فعالیت های خود کمک کنند که بدون شک این مهم زمینه ساز توسعه پایدار استان نیز خواهد بود.

کد خبر: ۱۱۲٬۰۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha