۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
راهکار ترکیه برای مقابله با خشکسالی| توجه به کشاورزی مدرن و تمرکز بر محصولات مقاوم
 با افزایش خطر خشکسالی مطرح شد؛

راهکار ترکیه برای مقابله با خشکسالی| توجه به کشاورزی مدرن و تمرکز بر محصولات مقاوم

ترکیه در مواجهه با تغییرات آب و هوایی که برای کشاورزی مشکلاتی را ایجاد می کند، برای ترویج شیوه های صرفه جویی در آب و محصولات مقاوم در برابر خشکسالی تلاش می کند.

به گزارش خبرگزاری بازار، با افزایش خطر خشکسالی در ترکیه، مقامات در تلاش برای یافتن راه حل برای مشکلاتی هستند که با تغییرات آب و هوایی و استفاده بیش از حد از آب تشدید می شود.

بر همین اساس، وزیر جنگل و کشاورزی ترکیه اعلام کرد: ترکیه قصد دارد سیستم های آبیاری و کشاورزی خود را مطابق با سیاست ملی آب مدرن کند.

بیکر پاکدمیرلی در بیانیه ای از وزارت کشاورزی و جنگلداری گفت: استفاده از آب در کشاورزی به منظور کاهش اثرات منفی تغییرات اقلیمی و خشکسالی در حال تنظیم مجدد است.

 با در نظر داشتن آبهای زیرزمینی کافی و دیگر محدودیت های آبی، این وزارتخانه به دنبال جایگزینی محصولات با مصرف آب کم به امید جایگزینی محصولات با آب پر مصرف مانند ذرت است.

 پاکدمیرلی همچنین اظهار کرد که با در نظر گرفتن تغییرات آب و هوایی و شرایط خشکسالی، ترکیه تلاش خود را برای ارتقاء سیستم های آبیاری مدرن صرفه جویی در مصرف آب تسریع کرده است.

همچنین، مقام کشاوری این کشور تاکید کرد: مدلهایی برای کاهش استفاده از آبهای زیرزمینی و افزایش تولید گیاهانی که آب کمتری مصرف می کنند، ایجاد می شود.

وی افزود: محصولاتی که مناسب شرایط آب و هوایی مناطق هستند و آب کمتری مصرف می کنند، نیز در دستور کار تولید قرار گرفته اند. با اتمام کارهای زیربنایی مهم در آبیاری، مانند خدمات توسعه در مزرعه و انتقال به سیستم های آبیاری بسته، سطح بسیار بالایی از صرفه جویی در آب آبیاری حاصل می شود. 

علاوه بر آن، فناوری های مدیریت آبیاری برای استفاده موثر از آب در کشاورزی در آینده در اولویت قرار خواهند گرفت. هرچه تکنولوژی و نوآوری در اولویت قرار گیرد، سریعتر آینده این کشور تضمین خواهد شد.

وی روز چهارشنبه در کارگاهی با عنوان تغییرات آب و هوایی و کشاورزی در استان ازمیر اعلام کرد که خشکسالی ها که در گذشته در یک دهه محدود شده بود، به زودی تقریباً دو برابر بیشتر رخ می دهد و ما نمی توانیم تاثیر تغییرات آب و هوایی را نادیده بگیریم. ما با تغییر کشاورزی، افزایش منابع جنگلی و اطمینان از استفاده کارآمد از آب، آماده این آب و هوای جدید خواهیم بود. 

افزایش شدید دما و کمبود بارندگی در سراسر کشور زنگ خطر را برای کشاورزی به صدا در آورده است در حالی که سدها، حوضچه ها و رودخانه ها میزان قابل توجهی از سطح آب را گزارش می دهند.

کد خبر: ۱۱۲٬۰۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha