۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
مازاد تجاری چین با آمریکا در سپتامبر به ۴۲ میلیارد دلار رسید
گمرک چین اعلام کرد؛

مازاد تجاری چین با آمریکا در سپتامبر به ۴۲ میلیارد دلار رسید

بر اساس گزارش گمرک چین، تنگناهای شبکه های حمل و نقل و سایر اختلالات تجاری مرتبط با پاندمی کووید_۱۹، واردات و صادرات این کشور را در ماه گذشته کاهش داده است.

به گزارش خبرگزاری بازار، بر اساس داده های گمرک این کشور در روز چهارشنبه، تنگناهای شبکه های حمل و نقل و سایر اختلالات مربوط به تجارت که تا حدی به شیوع بیماری کووید_۱۹ نسبت داده شده، باعث کندی واردات و صادرات چین در ماه سپتامبر شده است.

بر اساس اعلام منابع آگاه، صادرات با ۲۸.۱ درصد افزایش به ۳۰۵.۷ میلیارد دلار رسید که در مقایسه با رشد ۳۳ درصدی گزارش شده در ماه اوت، اندکی کاهش یافت، اما از رشد ۲۱ درصدی که توسط اقتصاددانان پیش بینی شده بود، فراتر رفت.

در همین حال، واردات ۱۷.۶ درصد رشد کرد و به ۲۴۰ میلیارد دلار رسید که کمتر از ۲۶ درصد نسبت به ماه قبل و کمتر از رشد ۲۰ درصدی بود که توسط تحلیلگران نظرسنجی توسط رویترز برآورد شده بود.

این کاهش به دلیل اختلال در زنجیره های تأمین صنعتی است که پس از رکود اقتصادی جهانی مرتبط با همه گیری در سال ۲۰۲۰ همچنان ادامه دارد. علاوه بر این، افزایش نرخ آلودگی به کووید -۱۹ در بازارهای عمده، از جمله ایالات متحده هنوز احساسات مصرف کننده  را برای خرید سرد می کند.

همچنین گزارشها نشان می دهد که مازاد تجاری چین با ایالات متحده که یک مسئله حساس سیاسی است،  به رکورد ماهانه ۴۲ میلیارد دلار رسید. فروش کالاهای چینی به آمریکا در مقایسه با سال گذشته نزدیک به ۳۰ درصد افزایش یافته و واردات نیز کمتر از ۱۷ درصد رشد یافته است.

در ماه سپتامبر، ایالات متحده بزرگترین شریک تجاری چین باقی ماند. حجم واردات سویا  که ایالات متحده بزرگترین تامین کننده آن است، نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد کاهش یافت، اگرچه ارزش پولی با این شرایط حدود ۱۰ درصد افزایش را تجربه کرد.

عدم تعادل تجاری ایالات متحده در ماه اوت به بالاترین حد خود رسید و سه میلیارد دلار دیگر یا ۴.۲ درصد افزایش یافت، زیرا افزایش نسبتاً ناچیز صادرات به دلیل رشد بسیار بیشتر واردات متضرر شد.

بر اساس گزارشی که وزارت بازرگانی آمریکا منتشر کرد، کسری تجاری که بالغ بر ۷۳.۳ میلیارد دلار بود، از رکورد قبلی ۷۳.۲ میلیارد دلار که در ماه ژوئن تعیین شده بود، فراتر رفت. اقتصاددانان نظرسنجی رویترز پیش بینی کرده بودند که شکاف تجاری به ۷۰.۵ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

کد خبر: ۱۱۲٬۰۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha