۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶
ضرورت توسعه اقتصاد دانش بنیان در تهران
وزیر کشور عنوان کرد

ضرورت توسعه اقتصاد دانش بنیان در تهران

وحیدی، وزیر کشور با تاکید بر ضرورت توسعه اجتماعی و اقتصاد دانش بنیان در تهران گفت: مدیریت اجتماعی اجازه نمی‌دهد مسائل امنیتی ایجاد شود و تهران الگوی کشور خواهد شد.

به گزارش بازار، احمد وحیدی در مراسم تکریم و معارفه استاندار جدید تهران، گفت: تهران در مرکز انقلابی قرار گرفته که مقرر است تراکنش‌های آن روح و جان مستضعفان را به وجد آورد و اگر از تمدن اسلامی صحبت می‌کنیم حتما تهران در مرکز آن قرار دارد و جایگاه خاصی در تحقق هویت انقلابی و استمرار آن خواهد داشت.

وی افزود: تهران که به عنصر ولایت و مرکز عاشقان اهل بیت (ع) تبدیل شده و میزبان شخصیت‌های مانند حضرت عبدالعظیم حسنی، امامزاده صالح و سایر امامزادگان و عارفان بزرگ است وظیفه بزرگ برای ما ایجاد می‌کند و باید تلاش کنیم تهران را آنچنان که در شأن مرکزیت جهان اسلام است مدیریت و هدایت کنیم.

وزیر کشور ادامه داد: باید تهرانی بدون فقر، محرومیت و با هیچ یا کمترین آسیب اجتماعی به لحاظ هویتی و قدرت اجتماعی و اقتصادی داشته باشیم، چون که تهران اولین و بزرگترین استان صنعتی است و باید الگوهای بزرگی را ارائه کند و باید برای تهران ۱۴ میلیون نفری و مردم آن زندگی بهتر و بانشاط تری را فراهم کرد.

وحیدی تصریح کرد: تهران باید با مدیریت مورد تاکید مقام معظم رهبری یعنی مدیریت مردمی، عقلانی و تحول آفرین ساخته شودو با هر تغییری نفس نوینی دمیده می‌شود که باید محترم شمرده شود و ظرفیت‌های مناسب برای تحول آفرینی‌های جدید فراهم آورد.

وی ادامه داد: خدا به آقای محسنی بندپی اجر وافر دهد و به همه کسانی که به ایشان کمک کرده‌اند توفیق، قطعا با حضور آقای محسن منصوری شروع و تلاش جدید و عضو گیری جدید فراهم خواهد شد و بسیار خوشحالم که امانت این حوزه به خوبی به نسل جدید منتقل می‌شود. آقای منصوری یکی از برجستگان این حوزه است که با نگاه عقلانی و مدیریت مردمی و نگاه تحول آفرین به این عرصه ورود پیدا کرده است.

وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه اگر سرمایه اجتماعی در جایی دچار خلل شده باشد باید ترمیم شود، افزود: امیدواریم با مدیریت جوان و تحول آفرین این روند هموارتر شود و باید در رفتن به سمت افق‌های بلند به سرعت از مشکلات کوچک عبور کنیم.

وزیر کشور گفت: آقای منصوری در آخرین مسئولیت خود در بنیاد علوی هدف اصلی را محرومیت زدایی تعیین و دنبال می‌کرد که امروز نیز در کنار شهردار تهران که ایده‌های نو و خلاقانه‌ای دارد باید کمک کند کاستی‌ها با سرعت هر چه بیشتر برطرف شود.

وی تاکید کرد: در پناه ظرفیت‌های بزرگ معنوی ظرفیت‌های مادی استان تهران نیز بزرگ است که بزرگترین آن سرمایه انسانی موجود در این استان است. اقتصاد دانش بنیان باید در تهران موج بزند و ان شاءالله استانداری نمونه‌ای از یک مدیریت یکپارچه را به تصویر بکشد.

وزیر کشور با تبریک هفته نیروی انتظامی هم گفت: نیروی انتظامی در پاسداری نظم و امنیت تلاش شبانه روزی می‌کند، اما قبل از ورود این عزیزان به عرصه باید با مدیریت اجتماعی اجازه ندهیم مسائل امنیتی ایجاد شود. ظرفیت‌های خوب مردمی اجتماعی در استان تهران وجود دارد که در کنار ظرفیت‌های معنوی دستمایه و قابلیت‌های بسیار خوبی برای رسیدن به قله‌ها فراهم می‌کند.

کد خبر: ۱۱۱٬۹۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha