۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵
آغاز فراگیر برنامه های پیشگیری از اعتیاد در محیط های صنعتی و تولیدی زیر ۵۰ نفر

آغاز فراگیر برنامه های پیشگیری از اعتیاد در محیط های صنعتی و تولیدی زیر ۵۰ نفر

معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز فراگیر برنامه های پیشگیری از اعتیاد در محیط های صنعتی و تولیدی زیر ۵۰ نفر با رویکرد کانون یاریگران کار و تولید در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد چکشیان در اولین نشست مشترک معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: اعتیاد، نقش عمده ای در ایجاد آسیب ها و انحرافات اجتماعی داشته و متاسفانه آسیب های ناشی از آن، سرمایه های انسانی را مورد هدف قرار می دهد و به تدریج از چرخه جمعیت فعال و مثبت جامعه خارج می کند.

وی با بیان اینکه کارگران به عنوان یکی از سرمایه های انسانی بخش تولید و صنعت هر کشور، سهم مهمی در توسعه جامعه دارند گفت: کارگران نیز از تهدیدات اعتیاد مصون نبوده و عوامل متعددی در اعتیاد آنان نقش دارد.

معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نقش مهم نهادها و سازمان های غیر دولتی در توانمند سازی افراد در برابر انواع آسیب های اجتماعی اضافه کرد: به مشارکت طلبیدن مردم به حضور فعال در تصمیم گیری، برنامه ریزی و سیاست گذاری در این حوزه مهم و ضروری است  و باید ایفای نقش مردم و جامعه بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

محمد جمالو معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز با قدردانی از تلاش های معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در طول سال های گذشته به ضرورت انجام کار جهادی طبق فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اعتیاد در محیط های کار  با توجه به حجم مشکلات، تأکید کرد.

وی، خواستار تشکیل نشست های ماهانه بر حسب دستور کارهای مشخص جهت پیشبرد امور شد.

کد خبر: ۱۱۱٬۹۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha