۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴
۲۳۰ پروانه معدنی خراسان جنوبی غیرفعال است
استاندار خراسان جنوبی:

۲۳۰ پروانه معدنی خراسان جنوبی غیرفعال است

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ۷۰۰ پروانه معدنی در استان صادر شده است، گفت: ۲۳۰ پروانه معدنی استان غیر فعال است.

به گزارش خبرنگار بازار، حمید ملانوری ظهر چهارشنبه در دیدار با رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان که در دفتر استاندار برگزار شد، اظهارکرد: ظرفیت های معدنی خراسان جنوبی برای جذب سرمایه گذاران از سوی سازمان نظام مهندسی معرفی شود.

وی با اشاره به وجود ظرفیت های معدنی بکر و بی نظیر در استان بیان داشت: بیش از ۵۰ نومع ماده معدنی در این استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه معادن محور توسعه اقتصادی استان است، عنوان کرد: بر مبنای اسناد بالادستی و سند توسعه ای توجه به این بخش در اولویت قرار گرفته است.

استاندار خراسان جنوبی از صدور ۷۰۰ پروانه بهره برداری معدنی در استان خبر داد و افزود: ۲۳۰ پروانه معدنی استان متاسفانه غیر فعال است.

ملانوری ادامه داد: اگر معادن راکد  به بهره برداری برسد به طور قطع ارزش افزوده ایجاد شده دراشتغال و درآمدزایی استان موثر خواهد بود.

استاندار خراسان جنوبی خواستار ورود سازمان نظام مهندسی معادن در حوزه مطالعه، اکتشاف و بهره برداری از معادن استان شد و بیان داشت: با ایجاد واحدهای فراوری می توان جهشی در حوزه اقتصاد استان ایجاد کرد.

 اعتبار ۲۰۰ میلیاردی برای اکتشافات معدنی در ۴ شهرستان
ملانوری عنوان کرد: تاکنون مطالعات و اکتشافات قوی و در خور شأنی در زمینه معادن استان صورت نگرفته است.

وی از انجام اکتشافات جدید معدنی در چهار شهرستان استان طی هفته آینده خبر داد و بیان داشت: یک تیم ۱۸۰ نفره از متخصصان زمین شناسی به شهرستان های بیرجند، زیرکوه، قاینات و سربیشه سفر خواهند کرد.

وی اعتبار پیش بینی شده برای این اکتشافات را ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود:  این گروه به مدت یک سال در استان مستقر خواهند بود.

ملانوری با اشاره به به نقص موجود در برخی قوانین عنوان کرد: برخی قوانین نیاز به اصلاح دارد تا شرایط را برای حضور سرمایه گذاران دارای اهلیت و صلاحیت تسهیل کنیم.

 وی با تاکید بر اینکه قوانین باید به نفع سرمایه گذاری های سالم اصلاح شوند، بیان کرد: در این زمینه باید اختیارات لازم نیز به استان ها داده شود.

استاندار خراسان جنوبی با اذعان به اینکه باید برای معادن استان گام های جدی برداشته شود، ادامه داد: آمادگی همراهی با برنامه های سازمان نظام مهندسی معدن را داریم.

وجود قوانین مخل سرمایه گذاری در بخش معدن
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور نیز گفت: خراسان جنوبی استانی مستعد در زمینه ذخایر معدنی است که توجه به معدن و صنایع معدنی می تواند اقتصادی پایدار را در این استان ایجاد کند.

تقی نبئی با بیان اینکه ۸ درصد کل پروانه های معدنی کشور در خراسان جنوبی است، گفت: با توسعه صنایع معدنی در خراسان جنوبی بدون تردید تمامی معادن غیرفعال استان به چرخه فعالیت برخواهد گشت.

 وی از وجود قوانین مخل و مزاحم سرمایه گذاری در حوزه معدن خبر داد و ادامه داد: سازمان نظام مهندسی رفع آنها را به طور جدی در دستور کار دارد.

کد خبر: ۱۱۱٬۹۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha