۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
تولید گیاهان دارویی همدان به ۲۶ هزار تن می رسد
رئیس ‌سازمان جهادکشاورزی استان همدان:

تولید گیاهان دارویی همدان به ۲۶ هزار تن می رسد

همدان - رضوانی جلال، رئیس ‌سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: در حال حاضر میزان تولید گیاهان دارویی در استان ۱۸ هزار تن است و براساس پیش بینی این میزان تا پایان سال به ۲۶ هزار تن می رسد.

منصور رضوانی جلال در گفتگو با خبرنگار بازار با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف در بخش منابع آبی و خاک گفت: مدیریت در مصرف آب و افزایش درآمد در بخش کشاورزی کنترل آب مصرفی در بخش کشاورزی از مهمترین اهدافی است که در برنامه آب و خاک پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: به همین منظور اجرای سامانه های نوین آبیاری، احداث کانال های آبیاری، بازسازی و نوسازی قنوات و ساختمان شبکه های آبیاری و زهکشی  در دستور کار سازمان قرار گرفته و اقدامات لازم عملیاتی شده است.

رئیس ‌سازمان جهادکشاورزی استان همدان به توسعه گیاهان دارویی در استان همدان پرداخت و افزود: همدان از استان هایی است که قدمت بسیار در کشت و تنوع گیاهان دارویی در سطح کشور داشته و در حال حاضر میزان تولید گیاهان دارویی در استان همدان ۱۸ هزار تن است که پیش بینی می شود این میزان به ۲۶ هزار تن تا پایان سال برسد.

رضوانی جلال با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر ۱۶۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان همدان به سیستم آبیاری نوین مجهز شده اند، اضافه کرد: میانگین آبیاری نوین اجرا شده در کشور ۴۵ تا ۴۸ درصد است درحالی که بالای ۸۵ اراضی آبی مستعد در استان همدان به سیستم های آبیاری نوین مجهز شده اند.

رئیس ‌سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه مکانیزاسیون یکی از ابزارهای بهره وری محسوب می شود، اظهار کرد: افزایش ضریب مکانیزاسیون به میزان ۲.۰۲ اسب بخار در هکتار، افزایش درجه مکانیزاسیون، توسعه ناوگان  و ماشین های کشاورزی به میزان سه هزار و ۱۰۰ دستگاه تراکتور و یک هزار و ۵۴۰ دستگاه کمباین مدیریت در توزیع سوخت بخش کشاورزی و پیگیری شماره گذاری ماشین های کشاورزی از مهمترین اقدامات در حوزه مکانیزاسیون بوده که اجرا شده و یا در دست اجرا است.

کد خبر: ۱۱۱٬۹۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha