۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۷
انتشار پیش‌نویس اصول اساسی مقررات تأمین مالی اسلامی

انتشار پیش‌نویس اصول اساسی مقررات تأمین مالی اسلامی

هیات خدمات مالی اسلامی پیش‌نویس اصول اساسی مقررات مالی اسلامی را برای دست‌یابی به مشورت عمومی منتشر کرده است.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، به نقل از پورتال بانکداری اسلامی، هیئت خدمات مالی اسلامی [۱] (IFSB) پیش‌نویس اصول اساسی مقررات مالی اسلامی را تحت عنوان ED-۲۶، برای دست‌یابی به مشورت عمومی منتشر کرده است. این استاندارد تلاش می‌کند ضمن تکمیل استانداردهای بین‌المللی موجود علی‌الخصوص اسناد منتشرشده توسط CPSS-IOSCO، مجموعه‌ای از اصول کلی برای زیرساخت‌های بازار مالی و مقررات‌گذاری و نظارت بر آنها را با در نظرگرفتن ویژگی‌های مربوط به امور مالی اسلامی، ارائه دهد. در مجموع، اهداف کلیدی استاندارد مذکور به شرح زیر می‌باشد:

- تدوین یک استاندارد جامع برای تنظیم و نظارت کارا بر زیرساخت‌های بازار مالی اسلامی

- آشنایی مقامات نظارتی و مقرراتی با حداقل معیارهای بین‌المللی برای اطمینان از برقراری زیرساخت‌های ایمن، شفاف و مستحکم به منظور حفظ ثبات مالی و کارآیی عملیاتی در حوزه‌های مالی اسلامی

- ارزیابی کیفیت چارچوب نظارتی در حوزه زیرساخت‌های بازار مالی اسلامی و شناسایی زمینه‌های بهبود و انجام اصلاحات مورد نظر.

استاندارد مذکور می‌تواند به عنوان معیاری برای ارزیابی کیفیت سیستم‌های نظارتی و مقرراتی و شناسایی اقدامات آتی برای دستیابی به سطح پایه مطلوب برای کشورهای عضو، مورد استفاده قرار گیرد. هیئت خدمات مالی اسلامی از دریافت نظرات مقامات نظارتی و مقرراتی، سازمان‌های بین‌المللی، نهادهای ارائه‌دهنده خدمات مالی اسلامی [۲] (IIFS)، دانشگاهیان و سایر افراد علاقه‌مندان به این حوزه استقبال می‌کند.

کد خبر: ۱۱۱٬۹۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha