۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
۱۱۶ هزار تن نهاده مورد نیاز دام و طیور در استان همدان توزیع شده است
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان:

۱۱۶ هزار تن نهاده مورد نیاز دام و طیور در استان همدان توزیع شده است

همدان- رضوانی جلال، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: تهیه و توزیع نهاده های مورد نیاز دام و طیور در قالب سامانه بازارگاه در حدود ۱۱۶ هزار تن برای پیش روی به سمت تولید مناسب به انجام رسیده است.

منصور رضوانی جلال در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص وضعیت دام موجود استان همدان عنوان کرد: بالغ بر ۳۸۷ هزار رأس گاو و گوساله که ۳.۵ درصد از دام سنگین کشور را تشکیل می دهد، در استان همدان وجود دارد و در این زمینه رتبه ۱۲ کشوری را داریم.

وی به وجود یک میلیون و ۲۳۹ هزار رأس گوسفند و بره که ۸.۲ درصد از دام سبک کشور را تشکیل می دهند در استان همدان اشاره کرد و گفت: در استان همدان بالغ بر ۱۰۵ هزار  رأس بز و بزغاله و ۳۹۵ هزار کلنی زنبور عسل نیز وجود دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان در خصوص وضعیت واحدهای صنعتی دام و طیور نیز عنوان کرد: در استان تعداد یک هزار و ۵۳۹ واحد صنعتی پرورش دام، طیور و سایر ماکیان وجود دارد که شامل واحد پرورش دام سبک و سنگین صنعتی با ظرفیت ۱۴۹ هزار و ۷۲رأس، ۸۸۰ هزار قطعه و ۶۳۳ واحد پرورش طیور و سایر ماکیان با ظرفیت بالغ بر ۱۲ میلیون قطعه است.

رضوانی جلال با بیان اینکه در این راستا شاهد تولیدات دام و طیور مناسبی در استان هستیم، تشریح کرد: میزان تولید مواد پروتئین دامی استان همدان بالغ بر ۵۰۰ هزار تن شامل گوشت قرمز با ۳۲ هزار و ۶۰۰ تن، ۳۹۴ هزار تن شیر خام، ۷۸ هزار تن گوشت مرغ و ۱۷ هزار تن تخم مرغ است.

وی با بیان اینکه برای پیش روی به سمت تولید مناسب، تهیه و توزیع نهاده های مورد نیاز دام و طیور در قالب سامانه بازارگاه در حدود ۱۱۶ هزار تن به انجام رسیده است، گفت: از سویی فعال سازی واحدهای پرورش مرغ گوشتی و جوجه ریزی به میزان بالغ بر ۱۳ میلیون قطعه، فعال سازی کارخانجات خوراک دام و طیور در راستای تامین خوراک دام مورد نیاز واحدهای پرورش دام و طیور و تعادل بخشی در جهت افزایش ظرفیت جوجه ریزی واحدهای مرغداری با کنترل و نظارت روزانه در واحدها در راستای تامین و توزیع مرغ مصرفی استان به میزان میانگین روزانه ۱۳۰ تن را در دستور کار قرار داده ایم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه حمایت از واحدهای پرورش دام متاثر از خشکسالی سالجاری با تهیه و توزیع خوردک دام یارانه دار مورد نیاز و با هدف جلوگیری از کشتار دام های مولد یکی دیگر از اقدامات و برنامه هایی است که در این راستا در پیش گرفته ایم، عنوان کرد: پیشگیری در راستای توسعه واحدهای بزرگ صنعتی پرورش گاو شیری با هدف افزایش میزان تولید شیر خام استان و تشویق شرکت های بزرگ سرمایه گذاری در استان در قالب گروه شستا نیز به ظرفیت تولیدی استان اضافه خواهد کرد که این روند، اشتغال زایی مناسبی را نیز به همراه خواهد داشت.

کد خبر: ۱۱۱٬۹۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha