۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
۵۰۰ تُن شیر خشک در گمرک
مدیر کل فرآورده های غذایی سازمان غذا و دارو عنوان کرد

۵۰۰ تُن شیر خشک در گمرک

عزیزی،‌ مدیر کل فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو از انبار ۵۰۰ تُن مواد اولیه شیر خشک درگمرک به سبب تغییر نرخ ارز تخصیصی خبر داد.

به گزارش  بازار، محمدحسین عزیزی، مدیر کل فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو در نشست خبری امروز که به مناسبت روز جهانی غذا و برگزار شد گفت: یک کارخانه در ایران ماده اولیه شیر خشک ویژه نوزادان را تولید می‌کند که برای تامین نیاز تمام تولیدکنندگان شیر خشک کشور کافی نیست.

وی افزود: سازمان غذا و دارو مکاتبه ای به منظور اجازه ورود این ۵۰۰ تن ماده اولیه شیر خشک با ارز ۴۲۰۰ تومانی گذشته به کشور داشته است.
 
وی گفت: مدیر کل سابق سازمان دامپزشکی از خوراندن تریاک به مرغ‌ها پیش از کشتار آن‌ها خبر داده بود که مدیرکل جدید سازمان دامپزشکی آن را تکذیب کرد.

وی افزود: بر اساس بررسی‌های نظارتی سازمان غذا و دارو بر گوشت‌های مرغ تولید داخل هیچگونه اثری از تریاک و یا مواد مضر از جمله هورمون‌ها و آنتی بیوتیک‌ها فراتر از شاخص‌های استاندارد مشاهده نشده است.

عزیزی درباره محصولات تراریخته نیز با بیان اینکه هیچ ماده تراریختی در کشور تولید نمی‌شود گفت: مواد تراریخته شامل روش‌های سنتی اصلاح ژنتیک و یا بازمهندسی است که ایرادها بر سر بازمهندسی و استفاده از ژن‌های دیگر در تولیدات مواد غذایی است.

وی افزود: ۳ دیدگاه درباره مواد تراریخته در جهان وجود دارد که در دیدگاه نخست مواد تراریخته با مواد ارگانیک تفاوتی ندارد. در دیدگاه دوم تنها خود ماده تراریخته و محصولات حاضر حاصل از آن تراریخته محسوب نمی‌شوند و در دیدگاه سوم که سخت گیرانه‌تر است و ایران به آن پایبند است محصولات تولید شده از مواد تراریخته نیز تراریخته محسوب می‌شوند.

عزیزی اضافه کرد: روی مواد تراریخته نیز تراریخته بودن آن نوشته می‌شود تا مصرف کننده مطلق باشد.

وی درباره استفاده از پالم در محصولات لبنی نیز گفت: تنها در پنیرهای پیتزای گیاهی و روکش بستنی از آن استفاده می‌شود، اما در دیگر محصولات لبنی، پالم به کار نمی‌رود.

عزیزی افزود: به طور کلی چربی‌های گیاهی سالم‌تر از چربی‌های حیوانی است.

وی گفت: برخی از آب‌های معدنی همان آب شُرب است که مجدداً تسویه شده است و برای مناطقی که آب آشامیدنی سالم در دسترس نیست مناسب است، اما باید برچسب آن با عنوان آب آشامیدنی باشد تا با آب معدنی اشتباه نشود هر چند برخی به سبب بعضی مواد معدنی بیش از حد استاندارد برای آشامیدن مناسب نیستند.

کد خبر: ۱۱۱٬۹۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha