۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
آخرین جزئیات تدوین لایحه ساماندهی کارکنان دولت
نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مطرح کرد

آخرین جزئیات تدوین لایحه ساماندهی کارکنان دولت

بابایی کارنامی، نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، به تشریح روند تدوین لایحه ساماندهی کارکنان دولت در سازمان اداری و استخدامی کشور در این هفته پرداخت.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی بابایی کارنامی، نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در تشریح روند تدوین لایحه ساماندهی کارکنان دولت در سازمان اداری و استخدامی کشور، گفت: این هفته بنده به همراه آقای عباس گودرزی جلسه‌ای در کمیته تدوین لایحه ساماندهی کارکنان دولت در سازمان اداری و استخدامی کشور داشتیم که در آن به بیان دغدغه‌های مجلس پیرامون این حوزه پرداختیم که در نهایت ۸۰ درصد آنها مورد قبول قرار گرفت.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: خوشبختانه هماهنگی و انسجام در این سازمان حاکی از آن است که آنها اصل موضوع را پذیرفته‌اند و این یک گام رو به جلو است.

وی تصریح کرد: در گذشته در دولت و سازمان اداری و استخدامی کشور در مقابل ساماندهی کارکنان دولت مقاومت می‌کردند و این اقدام را قبول نداشتند اما در این دولت یک گام رو به جلو این است که آنها این موضوع را قبول دارند.

بابایی کارنامی خاطرنشان کرد: البته ما وقتی اصل این موضوع را پذیرفته‌ایم باید هماهنگی بیشتری در این زمینه ایجاد کنیم، به این معنا که نباید به بهانه انجام یک کار درست آن را خراب‌تر کرده و مشکلات را در این حوزه بیشتر کنیم.  

نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: هم‌اکنون در سامانه سازمان اداری و استخدامی کشور اسامی بیش از ۵۸۰ هزار نفر از شاغلان در دستگاه های دولتی و غیر دولتی درج شده است که در زمره گروه هدف ما بوده و در قالب انواع استخدام‌ها از جمله قراردادی، شرکتی، ساعتی، حجمی و سایر قراردادهایی که بر اساس قانون وجود ندارند و سلیقه‌ای تعریف شده‌اند در حال فعالیت هستند و ما باید برای ساماندهی این افراد ابتکار خوبی داشته باشیم.  

نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در این جلسه قرار شد در سازمان اداری و استخدامی کشور با حضور صاحبنظران فعال در دانشگاه‌ها، مرکز مطالعات این سازمان و اندیشمندان تا دو هفته آینده پیش‌نویس این لایحه آماده شود و بر اساس چارچوبی که پیرامون آن به توافق رسیدیم قطعا در موعد مقرر این لایحه به مجلس تقدیم خواهد شد.

کد خبر: ۱۱۱٬۸۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha