۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
بازار خرید طلا در خراسان جنوبی از سکه افتاد| حذف مالیات از طلا اجرایی نشد
رئیس اتحادیه طلا و جواهر خراسان‌جنوبی:

بازار خرید طلا در خراسان جنوبی از سکه افتاد| حذف مالیات از طلا اجرایی نشد

بیرجند- رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر خراسان‌جنوبی گفت: به واسطه نوسانات قیمت بازار طلا و جواهر در استان رونقی ندارد.

غلامحسین قربانی‌مقدم در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: بازار خرید و فروش طلا و جواهر رونقی ندارد و به واسطه نوسانات قیمت مردم تمایلی نه برای خرید و نه برای فروش دارند.

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: اهالی صنف طلا و جواهر امیدوار بودند که با پایان ماه محرم و صفر و شروع ماه ربیع و آغاز جشن‌های عروسی بازار خرید طلا نیز رونق بگیرد ولی متأسفانه تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده است.

آمدن ربیع الاول هم به بازار طلا رونق نداد
قربانی‌مقدم ادامه‌داد: در گذشته مردم برای هدیه در تولدها و عروسی‌ها جواهر و طلا می‌خریدند ولی در حال حاضر به وسطه گرانی دیگر به سمت خرید جواهر نمی‌آیند و اگر درآمدی هم دارند برای نیازهای اساسی خود هزینه می‌کنند و یا به سمت خرید سکه‌های پارسیان می‌روند.

وی درباره تأثیر حدف مالیات بر ارزش افزوده از طلا گفت: این مهم هنوز ابلاغ و اجرایی نشده است ولی در صورت اجرایی شدن به نفع مردم و خریداران طلا خواهد بود چون ۹ درصد ارزش افزوده را برای خرید طلا نمی‌پردازند و تنها اجرت از آنان گرفته می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر در خراسان‌جنوبی گفت: البته در این زمینه به مردم اطلاع‌رسانی کافی نشده است و نمی‌دانند با این اتفاق در بازار طلا چه رخ خواهد داد تا به خرید جواهرات رغبت پیدا کنند.

قربانی‌مقدم اظهارکرد: از حدود ۱۲-۱۳ سال قبل قانون مالیات بر ارزش افزوده طلا تصویب و این مالیات به اصل قیمت طلا اضافه شد و مقدار آن از سه درصد شروع و تا ۹ درصد افزایش یافت و امیدواریم با حذف آن در ماه‌های آتی به رونق بازار خرید و فروش کمک شود.

آسیب کرونا به جواهر فروشان
وی درباره تأثیر کرونا بر صنف فروشندگان طلا و جواهر در خراسان‌جنوبی یادآور شد: در ایام کرونا به ویژه در اوایل آن نه جشنی و نه دورهمی بود که مردم به بهانه آن اقدام به خرید طلا کنند و از این جهت بسیار آسیب دیدیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر در خراسان‌جنوبی اظهارکرد: البته با همت و امید، علی‎رغم همه سختی‌ها هیج صنفی طلا و جواهری به طور مطلق در بیرجند تعطیل نشد.

قربانی‌مقدم در این باره که گرانی هزینه‌های زندگی حتی عروس و دامادها را هم به سمت بدلیجات کشیده است، یادآور شد: شاید اینگونه باشد ولی این نکته را نیز نباید فراموش کرد که اگر همان دو- سه میلیونی که برای خرید بدلیجات هزینه می‌شود برای یک قطعه کوچک طلا هزینه شود، پس اندازی برای آینده آن زندگی خواهد بود.

کد خبر: ۱۱۱٬۸۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha