۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷
تهیه برنامه مدون در زمینه حمل و توزیع نهاده‌های دامی
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد

تهیه برنامه مدون در زمینه حمل و توزیع نهاده‌های دامی

آزادی خواه، سخنگوی کمیسیون کشاورزی، مجلس گفت: برنامه مدونی در زمینه رفع ضعف سیستم حمل و نقل نهاده‌های دامی تهیه می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احد آزادی‌خواه در تشریح نشست روز گذشته (سه‌شنبه) کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست گفت: دستور کار این نشست بررسی وضعیت حمل نهاده‌های دامی از بنادر کشور بود که در این نشست رئیس سازمان بنادر، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مدیرعامل شرکت راه‌آهن و معاون حقوقی و پارلمانی وزارت راه و شهرسازی حضور داشتند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس با اشاره به اینکه از نشست ۲۷ تیرماه سال جاری کمیسیون کشاورزی مشخص شد که یکی از علت‌های مهم ناکارآمدی در توزیع نهاده دامی ضعف در حمل و نقل است، ادامه داد: مقرر شده بود که در این راستای رفع ضعف در سیستم حمل و نقل نهاده‌های دامی از تمامی ظرفیت‌های ریلی و جاده‌ای استفاده شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در نشست امروز مشخص شد که معدل حمل و نقل نهاده‌های دامی در مقایسه با تیرماه سال جاری رشد قابل توجهی داشته است، تصریح کرد: میزان خروجی نهاده‌های دامی با استفاده از شبکه حمل و نقل ریلی از ۸۰ واگن در روز به ۱۶۰ واگن افزایش پیدا کرده است و ظرفیت حمل تا ۴۰۰ واگن در روز وجود دارد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: حمل و نقل نهاده‌های دامی با استفاده از کامیون پس از ارائه مشوق‌هایی مانند در اختیار قراردادن روغن و لاستیک به بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ کامیون در روز افزایش پیدا کرده است، اما این وضعیت کماکان رضایت بخش نیست.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مقرر شد صبح امروز (چهارشنبه) با حضور مسئولین ذی‌ربط برنامه مدونی در زمینه حمل و توزیع نهاده‌های دامی تهیه می‌شود تا بر اساس آن حرکت کنیم، بخش‌های مقصر در حوزه توزیع نهاده‌های دامی به مردم معرفی می‌شوند.

کد خبر: ۱۱۱٬۸۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha