۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲
احیاء «جهاد سازندگی» با پافشاری رئیس جمهور و موافقت مجلس| سازمان جدید نباید زیر نظر دولت باشد
نماینده مردم تهران با بازار مطرح کرد

احیاء «جهاد سازندگی» با پافشاری رئیس جمهور و موافقت مجلس| سازمان جدید نباید زیر نظر دولت باشد

احمد نادری نماینده مردم تهران از پافشاری رئیس جمهور و همچنین مجلس شورای اسلامی برای احیای مجدد سازمان «جهادسازندگی» در کشور خبر داد.

احمد نادری در گفت و گو با خبرنگار گروه پارلمانی بازار گفت: اخیرا مطرح شده که مسئولین به دنبال احیای سازمان جهاد سازندگی هستند و نظر رئیس جمهور این است که سازمان جهاد سازندگی احیا شود.

وی با بیان اینکه ما هم موافق احیای این سازمان در کشور هستیم تصریح کرد: جهادسازندگی انصافا کارنامه درخشانی از خود به جا گذاشته و از نهادهای قوی انقلاب و برآمده از متن انقلاب بوده و خدمات بسیار خوبی را در ابتدای پیروزی انقلاب به مناطق محروم و روستاها، ارائه کرده است.

نماینده مردم تهران،ری،شمیرانات،پردیس و اسلامشهر در مجلس با بیان اینکه  نهاد انقلابی سازمان جهادسازندگی در دهه ۷۰ و براساس برخی رویکردهای نئولیبرالی دولت توسعه اقتصادی و دولت سازندگی آقای هاشمی رفسنجانی در وزرات خانه بروکرات جهادکشاورزی ادغام شد، بیان داشت: از این رو عملا این سازمان از خاصیت افتاد و با این حال ما می دیدم که حجم کارهایی که باید در زمینه توسعه روستایی رخ می داد، صورت نپذیرفت.

نادری با بیان اینکه ما هم اکنون به این نتیجه رسیدیم که باید این سازمان مجددا احیا شود، ادامه داد: از این رو جناب آقای رئیس جمهور و همچنین مجلس در زمینه احیای سازمان جهاد سازندگی پافشاری دارند؛ البته مسئله ای که در این بخش وجود دارد این است که باید سازمان جهادسازندگی می بایست یک نهاد مستقل بوده و ذیل دولت تعریف نشود. البته باید نمایندگانی از وزارتخانه های راه و شهرسازی و جهادکشاورزی در آن عضویت داشته باشند و این فرآیند هم باید به صورت شورایی اداره شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه سازمان جهادسازندگی باید یک نهاد مستقلی باشد، ادامه داد: از این رو این سازمان نباید با تغییر سیاست های دولت ها تغییر سیاستی داشته باشد.

وی بیان داشت: سازمان جهاد سازندگی باید یک حرکت متداوم و منسجم داشته باشد لذا پیشنهادی که بنده داشتم و به زودی در قالب طرحی در این زمینه مطرح خواهم کرد این است که سازمان جهادسازندگی در ذیل بنیاد مسکن ادغام شود و به مانند ساختار بنیاد مسکن حرکت کند و ما در حقیقت وظایف بنیاد مسکن را هم باز تعریف کنیم تا رسیدگی به امورات روستایی را به سطح کلان تر بیاوریم.

نادری با بیان اینکه جهادسازندگی باید همچون مدل شورایی بنیاد مسکن اداره شود، گفت: این سازمان باید با ساز و کاری شروع به فعالیت کند که دولت تنها در این سازمان نقش داشته باشد و نه اینکه صاحب قصه شود. بنابراین نظر ما این است که جهادسازندگی نباید زیر نظر دولت اداره شود.

وزیر جهاد کشاورزی: روستاها رونق خواهند گرفت
چند روز پیش نیز، ساداتیان، وزیر جهاد کشاورزی گفت: احیای وزارت جهاد سازندگی مورد تاکید دولت و ریاست جمهوری است زیرا بعد از ادغام دو وزارتخانه سابق و تشکیل وزارت جهاد کشاورزی روستائیان ما سردرگم و بی پناه ماندند و در نهایت محوریت اصلی روستا و عشایر که تولید بود به فراموشی سپرده شد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: عمده ترین مسأله مدنظر دولت تمرکز بر اقتصاد روستایی و عشایری است و اگر به این مقوله ها بی توجه بمانیم شاهد مهاجرت اهالی و خالی ماندن روستاها از سکنه خواهیم بود و اغلب مهاجرین نیز در شهرها، حاشیه نشین می شوند و هزینه های زیادی را به دولت تحمیل می کنند؛ از این رو بهترین کار رسیدگی به این اقشار و حمایت از تولید در روستاها است.

وی اظهار داشت: با تشکیل وزارت جهاد سازندگی، دوباره روستاها احیا خواهند شد و شاهد رونقی فوق العاده در حوزه های تولید،کشاورزی و دامپروری خواهیم بود.

کد خبر: ۱۱۱٬۸۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علي اصغر كريمي IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      0 0
      در قانون برنامه و بودجه بايد شيوه جهادي به رسميت شناخته شود. در قانون تجارت - قانون مناقصات - قانون مديريت خدمات كشوري - نظام فني اجرايي كشور ......... در همه قوانين شيوه جهادي مردمي دانش بنيان جايگاه رفيع و مورد حمايت جدي قرار گيرد. همه عرصه ها از جمله اقتصاد به جبهه جهادي واگذار شود. عمران - صنعت - معدن - نفت - بانك - تجارت - كشاورزي - آموزش ....... به شيوه جهادي مردمي دانش بنيان به پيش برود. انتظار از دولت و مجلس انقلابي اين است كه سازمان بي برنامه دوباره با اين نهاد مقدس مخالفت و دشمني نداشته باشد.