۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰
هیدروپونیک؛ یک تکنیک رو به رشد در دبی| کمک هلند به امارات در اجرای کشاورزی دایره ای
بازار گزارش می‌دهد؛

هیدروپونیک؛ یک تکنیک رو به رشد در دبی| کمک هلند به امارات در اجرای کشاورزی دایره ای

 امارات متحده عربی ۸۰ درصد مواد غذایی خود را وارد می کند که این یک چالش بزرگ برای امنیت غذایی این کشور است.

به گزارش بازار، بر اساس آمار، امارات متحده عربی ۸۰ درصد مواد غذایی خود را وارد می کند که این یک چالش بزرگ برای امنیت غذایی این کشور است. برای رفع این وضعیت، گام هایی برای بازسازی زنجیره تامین مواد غذایی برداشته می شود.

کشاورزی عمودی، روشی برای پرورش میوه و سبزیجات محلی با حداقل منابع، در حال حاضر در این کشور موج می زند. در حقیقت، کشاورزی عمودی آینده کشاورزی پایدار در امارات متحده عربی است.

در همین راستا، «مصطفی مویز» مدیرعامل Uns Farms تولید کننده مزرعه عمودی مستقر در دبی، مزرعه هیدروپونیک داخلی که در حال رشد سبزیجات برگ دار محلی و بدون مواد شیمیایی و نگهدارنده است، اعلام کرد: ما مقدار زیادی کالا وارد می کنیم و باید راههایی را پیدا کنیم که نه تنها پایدارتر باشد، بلکه نیاز ما را نیز برطرف کرده و تقاضای محلی را از طریق تولید محلی تامین کند. 

وی همچنین افزود: ما می توانیم انواع وسیعی از برگ سالاد، برگ کلم پیچ، انواع مختلف کاهو و برگ ریحان را با ۳۰ تا ۴۰ درصد کمتر از هزینه محصولات وارداتی ارائه دهیم. هنگامی که تاسیسات ۳۰ هزار متر مربع به ظرفیت خود برسد، ما روزانه حدود ۱.۵ تن تولید خواهیم کرد و بنابراین ، تقاضای رو به رشد در کشور را برآورده خواهیم ساخت.

از سوی دیگر ، شرکت Agrotech VeggiTech بر روی حل چالش های اصلی کشاورزی سنتی از جمله خاک، دما و آب، از طریق طراحی هیدروپونیک و کشت محافظت شده و هیدروپونیک با نور رشد تمرکز دارد. این شرکت دارای بیش از ۱۵ هکتار مزارع در امارات متحده عربی با هیدروپونیک محافظت شده و ۴۵۰۰ متر مربع مزارع عمودی سرپوشیده است که از هیدروپونیک با نور رشد استفاده می کند.

«همانت جولکا» بنیانگذار و مدیر عامل Veggitech، می گوید: امارات متحده عربی در حال حاضر بین ۱۰ تا ۱۵ درصد غذای خود را به صورت محلی تولید می کند. ما متعهد هستیم که ردپای کشاورزی محلی را به صورت پایدار گسترش دهیم.

یک گلخانه هیدروپونیک طراحی شرکت VeggiTech در آکادمی مدرن GEMS در ناد الشبا فعال است و یک برنامه درسی عملی ارائه می دهد که به دانش آموزان، والدین و معلمان تکنیک های کشاورزی پایدار را آموزش می دهد.

تصویب مواد عایق حرارتی مورد استفاده در گلخانه های Veggitech به مزارع اجازه می دهد تا ۱۲ ماه در سال کار کنند. هیدروپونیک یک تکنیک رو به رشد است که در مقایسه با روشهای کشاورزی سنتی ۷۵ تا ۹۵ درصد آب کمتری مصرف می کند.

بر همین اساس، جولکا گفت: کشاورزی بدون خاک به این معنی است که نیازی به سموم دفع آفات نیست، بنابراین محصولات ایمن را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد. اقدامات رادیکال مانند برداشت آب با منابع انرژی جایگزین نیز نتایج مثبتی به همراه داشته است.

 اریک اسمیت مشاور کشاورزی از هلند نیز معتقد است که وضعیت کشاورزی مدرن در امارات متحده عربی در حال افزایش است. هلند کمک های خود را در زمینه باغبانی از طریق تکنیک هایی گسترش می دهد که به آنها اجازه می دهد سبزیجات را تقریباً بدون آب و با استفاده از منابع انرژی جایگزین (انرژی خورشیدی، باد) تولید کنند.

وی افزوده است: کشاورزی دایره ای یک اولویت جدید در هلند است. با افزایش جمعیت جهان که قرار است تا سال ۲۰۵۰ به ۹.۵ میلیارد نفر برسد، ما نیاز به تولید بیشتر داریم. برای این منظور، ما باید مواد غذایی را با استفاده از تمام مواد موجود تولید کنیم و ضایعات را به حداقل برسانیم. هلند مایل است به امارات متحده عربی در اجرای این مفهوم کمک کند.

کد خبر: ۱۱۱٬۷۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha