۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۹
افزایش تولید ۱۱۸ هزار تن محصول کشاورزی با اتمام پروژه های نیمه تمام مرزی آذربایجان شرقی
نماینده مجری طرح شبکه های فرعی غرب و شمالغرب خبر داد؛

افزایش تولید ۱۱۸ هزار تن محصول کشاورزی با اتمام پروژه های نیمه تمام مرزی آذربایجان شرقی

تبریز- نماینده مجری طرح شبکه های فرعی غرب و شمالغرب کشور گفت: در صورت اتمام پروژه های نیمه کاره شبکه های فرعی آبهای مرزی، شاهد افزایش تولید حدود ۱۱۸ هزار تن محصول کشاورزی در آذربایجان شرقی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار بازار، سیدعلی مختاری عصر سه شنبه در جلسه پروژه ها و طرح های تحقق رشد ۸ درصدی در ارتباط با پروژه های نیمه کاره آب و خاک در مناطق مرزی استان آذربایجان شرقی در محل سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در صورت اتمام این پروژه ها، شاهد افزایش تولید حدود ۱۱۸ هزار تن محصولات کشاورزی خواهیم بود که برای اتمام این پروژه ها حدود ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار برآورد شده است.

 وی با بیان اینکه در مدیریت کلان استانی ارتباط بین دو دستگاه شرکت آب منطقه ای استان و سازمان جهادکشاورزی استان باید همسو و همراستا باشد گفت: در حال حاضر سازمان جهاد کشاورزی به تعهدات خود عمل کرده ولی آب موردنیاز برای اجرای پروژه ها تامین نشده است و تولید محصول به تعویق افتاده است.

مختاری با اشاره به پروژه آب و خاک ۱۲ هزار هکتاری خداآفرین گفت: حدود ۵ هزار هکتار از این اراضی  توسط سازمان جهاد کشاورزی استان به شبکه های فرعی آبیاری تجهیز شده و باید تمرکز اصلی روی ۷ هزار هکتار باقیمانده باشد و با تامین سرمایه گذار و مشارکت حوزه های مختلف از جمله آب و خاک و بهبود تولیدات گیاهی و زراعت پروژه به صورت فنی و به نحوه احسنت به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به یکی دیگر از پروژه های بین دو دستگاه شرکت آب منطقه ای استان و سازمان جهاد کشاورزی استان در منطقه یکانات مرند گفت: این پروژه شامل ۲۳۴۰ هکتار اراضی کشاورزی است و حدود ۱۰۰۰ هکتار آن گلخانه پیش بینی شده است که شرکت آب منطقه ای استان موظف به تامین آب حدود ۳۳۰۰ هکتار از این اراضی است که در حال حاضر به مرحله اتمام نرسیده است.

کد خبر: ۱۱۱٬۷۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha