۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۸
 عملکرد بانک‌ها در پرداخت وام ودیعه مسکن تحت نظارت قرار می‌گیرد
عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس:

عملکرد بانک‌ها در پرداخت وام ودیعه مسکن تحت نظارت قرار می‌گیرد

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بنا به تصمیمی قرار شده که تعداد افراد در صف مانده برای وام را در نظر نگیریم، بلکه عملکرد بانک را در نظر می گیریم و از این جهت بانک‌ها برای پرداخت وام مکلف می‌شوند.

به گزارش بازار، مجتبی یوسفی، عضو هیات رئیسه و کمیسیون عمران مجلس در مورد وام ودیعه مسکن گفت: در حوزه اجاره با توجه به افزایش قیمت ها در چند سال اخیر، تصمیم هایی برای کنترل بازار گرفته شد اما به دلیل عدم نظارت در این حوزه و مدیریت تنظیم قراردادها، بسیاری از طرح ها اجرایی نشد؛ پرداخت ودیعه مسکن برای جبران بخشی از مشکلات بود و به هیچ عنوان با این مقدار در سال گذشته نمی شد جایی را اجاره کرد.

وی افزود: امسال رقم ودیعه مسکن به ۷۰ میلیون در تهران و ۲۵ میلیون در کلان شهرها رسیده است؛ همچنین بودجه حوزه مسکن در تبصره ۱۸برای اولین بار ۳۶۰ هزار میلیارد تومان اختصاص داده شد که در مقایسه با سال های گذشته، عملکرد بانک ها در سال ۹۸، ۷۰ هزار میلیارد تومان بوده و این افزایش بودجه حاکی از عزم جدی برای کمک به حوزه مسکن بود.

عضو هیئت رئیسه عمران مجلس با بیان اینکه در سال ۹۹ از بین ۹۲۰ هزار نفر ثبت نامی متقاضیان ودیعه مسکن، ۳۶۱ هزار نفر از آنها به بانک معرفی شد خاطرنشان کرد: این فاصله باید توسط مسئولان در وزارت راه و شهرسازی پاسخ داده شود؛ همچنین ۲۲۵ هزار فرقه وام یعنی حدود ۴هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعطا شده در حالی که مصوبه ای که از مجلس گرفته شده بود ۲۰ هزار میلیارد تومان بوده است. امسال حدود ۱ میلیون و ۳۲۵ هزار نفر ثبت نام کردند که تا کنون ۴۱۹ هزار نفر از آنها به بانک معرفی شده اند و متاسفانه با توجه به گذراندن ۶ ماه اول سال تنها به ۵۰ هزار نفر این وام اعطا شده و لذا دولت باید برنامه های خود در حوزه مسکن را پیاده سازی کند.

یوسفی در رادیو گفت و گو با بیان اینکه طرح ودیعه مسکن دو بخش داشت خاطرنشان کرد: یک بخش ۵ ساله ۱۲ درصد بود و دیگری طرح ۱ ساله و تنها پرداخت سود توسط متقاضی بود که اصلا به اطلاع مردم رسانده نشد در حالی که طرح بسیار کمک کننده ای بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در حال حاضر ۲۶۰ هزار نفر در نوبت این وام هستند اما بانک ها وام را پرداخت نمی کنند و این افراد را بلاتکلیف گذاشته اند؛ و در این راستا از دیروز تصمیم گرفته شد که تعداد افراد در صف مانده برای وام را در نظر نگیریم بلکه عملکرد بانک را در نظر می گیریم و از این جهت بانک ها برای پرداخت وام مکلف شده و جلوی بی قانونی گرفته می شود.

کد خبر: ۱۱۱٬۷۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha