۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲
بهره برداری از راه آهن همدان – سنندج نیازمند اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی است
معاون وزیر راه و شهرسازی:

بهره برداری از راه آهن همدان – سنندج نیازمند اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی است

سنندج – معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: تکمیل و بهره برداری از خط راه آهن همدان – سنندج نیازمند اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی است.

به گزارش خبرنگار بازار، خیرالله خادمی بعد از ظهر امروز در مراسم پایانی ریل گذاری راه آهن همدان – سنندج، اظهار کرد: برای بهره برداری کامل و تکمیل این پروژه اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی مورد نیاز است.

وی به برنامه ریزی صورت گرفته در راستای انجام پروژه های مهم در کردستان اشاره کرد و گفت: معتقدیم که برای عمران کردستان، راه آهن همدان – سنندج چهارخطه باید به مرز باشماق متصل شود.

معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: برنامه ریلی درازمدت داریم که در آینده بنادر جنوب و جنوب غربی به شمال غرب کشور از طریق راه آهن متصل شود که کردستان هم جزو آن است.

وی با اشاره به طرح های تکمیلی توسعه خط ریلی کشور، اظهار کرد: بخشی از این پروژه مهم انجام شده و بخش دیگر در حال انجام و دولت در درازمدت شبکه ریلی جنوب کشور را به غرب و شمال غرب متصل خواهد کرد.

خادمی اضافه کرد: با اتمام طرح ریلی بین قروه و دهگلان، این خط به زنجان، تبریز و جلفا وصل خواهد شد و از جنوب نیز خط ریلی از ملایر، دورود و بروجرد و اتصال آن به بندر امام خمینی در دستور کار و طرح ملی قرار گرفته است و از سوی دیگر، خط ریلی از خوزستان، لرستان، کرمانشاه، همدان و کردستان به مرز بازرگان متصل شود.

معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به پروژه راه آهن همدان – سنندج و اتمام ریل گذاری آن اشاره کرد و افزود: در این ۲ سال به صورت جهادی و ویژه در این طرح مهم کار شد.

خادمی با بیان اینکه در شش ماه اخیر ۷۶۰ میلیارد تومان به این پروژه تخصیص یافته است، یادآور شد: سختی کار تمام شده و تلاش می‌کنیم این پروژه تا دهه فجر امسال به بهره برداری برسد و افتخار ما این است که تمام طرح با ریل ملی انجام شد.

در ادامه این نشست که با حضور استاندار کردستان، جمعی از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و شماری دیگر از مدیران استان برگزار شد، گزارشی از فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در راستای تکمیل ریل گذاری این پروژه ارائه گردید.

کد خبر: ۱۱۱٬۷۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha