۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
صنعت پخش هنوز در جایگاه واقعی خود قرار نگرفته است
دبیر اتاق بازرگانی همدان:

صنعت پخش هنوز در جایگاه واقعی خود قرار نگرفته است

همدان - دبیر اتاق بازرگانی همدان بابیان اینکه صنعت پخش هنوز در جایگاه واقعی خودش قرار نگرفته است، گفت: در حال حاضر با یک ذهنیت غیر تخصصی در صنعت پخش روبرو هستیم.

به گزارش خبرنگار بازار؛ طاهره ایزدی ظهر چهارشنبه در نشست با اعضای انجمن شرکت های صنعت پخش استان همدان با اشاره به ظرفیت های عمده موجود در صنعت پخش استان همدان افزود: از آنجا که صنعت پخش و توزیع یکی از صنایع کلیدی و زیرساختی اقتصاد هر کشوری به حساب می آید، سهم ۸ تا ۹ درصدی این صنعت از درآمد ملی خود مبین حجم و گستره وسیع این صنعت و به تبع آن نقش کلیدی این صنعت در زنجیره تامین بسیاری از صنایع کشور است.

ایزدی بابیان اینکه در کشور ما صنعت پخش هنوز در جایگاه واقعی خودش قرار نگرفته است، گفت: متولی این بخش که وزارت صنعت، معدن و تجارت است آیین نامه های جدید و متناسب با شرایط روز را برای حوزه های صنعت پخش تنظیم نکرده تا فعالان این حوزه بتوانند بطور هدفمند  فعالیت کنند.

در حال حاضر با یک ذهنیت غیر تخصصی در صنعت پخش روبرو هستیم به طوری که هر پخش کننده صرفاً با داشتن انبار و چند ماشین می‌تواند در این سیستم عضویت داشته باشد و به عنوان یک شرکت پخش فعالیت کند

وی افزود: در حال حاضر با یک ذهنیت غیر تخصصی در صنعت پخش روبرو هستیم به طوری که هر پخش کننده صرفاً با داشتن انبار و چند ماشین می‌تواند در این سیستم عضویت داشته باشد و به عنوان یک شرکت پخش فعالیت کند.

ایزدی با تاکید بر اینکه در ایران اغلب شرکت‌های پخش وابسته به شرکت های تولیدی بوده و کل فرایند انبار، فروش و توزیع را دریک مجموعه دیده اند، ادامه داد: این در حالی است که اگر نگاهی به صنعت پخش در دنیا و مقایسه ای با سایر کشورها داشته باشیم بر اساس گزارش نشریه فورچون ۵۰۰ در میان ۱۰ شرکت برتر آمریکا پنج شرکت در حوزه پخش و توزیع فعالیت دارند.

وی گفت: در کنار شرکت اپل شرکتهایی نظیر وال مارت (بزرگترین شبکه خرده فروشی در جهان که رتبه نخست آمریکا را به خود اختصاص داده، در رتبه دوم آمازون (بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان) و رتبه پنجم سیوی اس کرمارک (شرکت خرده فروشی و توزیع دارو)، رتبه هشتم شرکت مک کسان (شرکت آمریکایی توزیع دارو و ارائه فناوری اطلاعات پزشکی و در رتبه دهم شرکت امریسورس برگن شرکت توزیع دارو) حضور دارند.

شرکتهای بزرگ پخش همه زنجیره ارزش خود را با شیوه های نوین مدیریت می کنند و سیستم همه چیز را در انبار این شرکتها رهبری می کند

ایزدی عنوان کرد: این شرکتهای بزرگ پخش همه زنجیره ارزش خود را با شیوه های نوین مدیریت می کنند و سیستم همه چیز را در انبار این شرکتها رهبری می کند، این در حالی است که ما در ایران بر سر موضوعات ساده نظیر حضور مسئول فنی انبار دچار چالش هایی هستیم.

وی افزود: ما باید به دنبال راهی برای ایجاد یک بستر مهیا برای کسب و کار شرکت های پخش باشیم و این جز با ایجاد هم افزایی از طریق ایجاد یک تشکل اقتصادی تخصصی میسر نمی شود.

دبیر کل اتاق بازرگانی همدان اضافه کرد: در حال حاضر با حضور ۶۰۰ شرکت بزرگ پخش در تشکل ملی این گام برداشته شده و امیدواریم شما نیز برای ایجاد محیطی امن برای کسب و کار با تمرکز بر ارزش افزوده مناسب بتوانید شرایطی در حد و اندازه شرکت های پخش استان ایجاد کنید.

وی درپایان تاکید کرد: در راستای ایفای نقش در تصمیم سازی های ملی شرکت های صنعت پخش استان همدان باید نقش خود را در انجمن ملی صنعت پخش کشور به خوبی ایفا کند.

کد خبر: ۱۱۱٬۷۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha