۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
افزایش نرخ جهانی طلا، نقره و پلاتین| روند صعودی ادامه خواهد داشت
بررسی بازارهای جهانی امروز؛

افزایش نرخ جهانی طلا، نقره و پلاتین| روند صعودی ادامه خواهد داشت

در پی افزایش نگرانی و ضریب ترس از متزلزل شدن بازارهای مالی جهانی و همچنین احتمال تصویب قانون کاهش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی ایالات متحده، قمیت طلا امروز در بازارهای جهانی افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری بازار، در پی افزایش نگرانی و ضریب ترس از متزلزل شدن بازارهای مالی جهانی و همچنین احتمال تصویب قانون کاهش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی ایالات متحده، قمیت طلا امروز در بازارهای جهانی افزایش یافت.

به گفته کارشناسان، افزایش احساس ترس از تورم ناشی از بحران جهانی انرژی چشم انداز اقتصادی را تهدید کرده و برخی از سرمایه گذاران را به سمت دارایی های امن سوق داده است. 

وی همچنین افزود: اگر مباحث مربوط به رکود تورمی به طور فزاینده ای مطرح شود، این امر به طلا کمک می کند که تا پایان سال، نرخ ۱۹۰۰ دلار را ثبت کند؛ زیرا نرخ بهره باید نسبتاً پایین باشد.

بر اساس آخرین گزارش ها، قیمت هر اونس طلای خالص در بازارهای جهانی امروزبا ۰.۲ درصد افزایش به ۱۷۵۷.۸۴ دلار رسید.

«دنیل بریسمن» مشاور «کومرزبانک» طی سخنانی در این خصوص گفت: میزان ریسک گریزی بازار افزایش یافته و طلا از این وضعیت که با نگرانی های مربوط به تورم و افول اقتصاد جهانی ترکیب شده، منتفع شده است.

طلا به طور سنتی به عنوان یک حصار تورمی تلقی می شود. با این حال، کاهش محرک های بانک مرکزی و افزایش نرخ بهره باعث افزایش بازده اوراق قرضه دولتی شده و این امر به رشد قیمت طلا که می توان آن را بدون پرداخت مالیات نگهداری کرد، کمک شایانی خوانی خواهد کرد.

رشد قیمت طلا همچنین در مقایسه با بازدهی شاخص خزانه داری آمریکا که از اوایل ماه ژوئن به اوج خود رسید، ناکام ماند. از سوی دیگر، شاخص دلار تا حد زیادی ثابت باقی ماند.

تمرکز بازار بر روی صورتجلسه نشست فدرال رزرو ۲۱-۲۲ سپتامبر و شاخص قیمت مصرف کننده، که هر دو قرار است در روز چهارشنبه منتشر شوند، حفظ خواهد شد.

«هارشال باروت» مشاور ارشد تحقیقاتی جنوب آسیا در موسسه «متال فوکوس» گفت: داده های اقتصادی از نظر سلامت اقتصاد جهانی به دقت زیر نظر گرفته خواهد شد و علائم رکود تورمی طولانی مدت می تواند طلا را به ۱۸۰۰ دلار برساند.

لازم به ذکر است، قیمت هر اونس نقره نیز امروز با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۲.۵۸ دلار و قیمت پلاتین نیز با ۰.۶ درصد افزایش به ۲۱۸۲.۶۷ دلار رسید.

کد خبر: ۱۱۱٬۷۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha