۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶
مسکن، نیمی از هزینه‌های خانوارها را می‌بلعد
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

مسکن، نیمی از هزینه‌های خانوارها را می‌بلعد

عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تامین مسکن برای نیازمندان را از وظایف حاکمیت خواند.

به گزارش بازار، حجت‌الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با تاکید بر این که افراد دارای معلولیت، حق و حقوقی دارند تا به صورت عادی، زندگی و کار و تلاش کنند، تصریح کرد: دولت قرار است سامانه‌ای را به همین منظور ایجاد کند.

وی با اشاره به واگذاری ۱۴۰۰ واحد مسکونی به خانواده‌های دارای دو معلول در سراسر کشور تاکید کرد: بر اساس آمار بهزیستی، ۱۰ هزار خانواده دارای دو معلول دیگر در صف انتظار قرار دارند که برای احقاق حق این عزیزان نیز باید برنامه ریزی و تلاش کنیم.

عبدالملکی ابراز امیدواری کرد؛ سایر واحدها تا آخر امسال یا سال آینده آماده شود.

وی تاکید کرد: نداشتن مسکن، برای خانواده‌های دارای دو معلول، معضل بزرگی است و باید برای ۱۰ هزار خانواده باقی مانده نیز تفاهم نامه‌هایی امضا شود تا دغدغه مسکن نداشته باشند.

حجت‌الله عبدالملکی در این مراسم با اشاره به الگوی اقتصادی دین اسلام گفت: تهیه مسکن برای جامعه اسلامی بسیار پر اهمیت است؛ استفاده از بیت‌المال برای مسکن تنها بخشی بوده که پیامبر بر آن تاکید داشته، چرا که مسکن یکی از نیازهای اولیه و اصلی برای مردم به ویژه نیازمندان و محرومان است.

وی تاکید کرد: مسکن حق هر فرد و خانواده ایرانی، مضمون مبنایی اصل ۳۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی است، در رتبه‌بندی تامین این نیاز، محرومان و افراد دارای معلولیت در اولویت هستند و حاکمیت وظیفه دارد از بیت المال برای کسانی که مسکن ندارند و در تهیه آن ناتوان هستند هزینه کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: متاسفانه با شرایط کنونی، هزینه‌های مسکن ۳۰ تا ۶۰ درصد هزینه‌های خانواده‌ها را می‌بلعد که حتی از توان افراد عادی و قشر کارمند نیز خارج است، اما با تهیه مسکن می‌توان نیمی از هزینه‌های اقتصادی خانواده‌ها را رفع کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: نهادهای انقلاب اسلامی در طول ۴۳ سال گذشته یکی از بازوهای حرکت در این بخش بودند که هم اکنون نیز به حرکت نوآورانه و جهادی آنان نیاز داریم.

کد خبر: ۱۱۱٬۷۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha