قیمت تخم‌مرغ و لبنیات در هفته جاری بررسی می‌شود
رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان:

قیمت تخم‌مرغ و لبنیات در هفته جاری بررسی می‌شود

تابش، رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: قیمت تخم‌مرغ و لبنیات در این هفته بررسی می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عباس تابش رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان درباره افزایش قیمت تخم‌مرغ در بازار، گفت: گرانی کنونی در بازار حاصل کاهش تولید است؛ از یک سو شرکت پشتیبانی امور دام موظف به واردات تخم مرغ برای تنظیم بازار داخلی بود و از سوی دیگر اقدامات لازم برای تولک‌بری مرغ‌های تخم گذار به درستی انجام نشده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ما به عنوان عضوی از کارگروه تنظیم بازار در جلسات آن حضور داریم، افزود: براساس اطلاع رسیده قرار است در هفته جاری، کارگروه تنظیم بازار محصولات کشاورزی تشکیل شود، در صورت تشکیل، قیمت تخم‌مرغ و محصولاتی مانند لبنیات مورد بررسی قرار گرفته و تصمیم‌گیری می‌شود.

درباره نحوه قیمت‌گذاری لبنیات نیز، توضیح داد: کاهش قیمت ۳ قلم لبنیات که از سوی وزارت جهاد کشاورزی اعلام شده بر مبنای شیر خام ۶۴۰۰ تومانی است و سایر کالاهای لبنیاتی مشمول ضوابط هیات تعیین تثبیت قیمت‌ها هستند به این معنا که بنگاه‌ها قیمت‌گذاری می‌کنند و اگر مشخص شود که ضوابط رعایت نشده با متخلفان برخورد می‌شود.

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تصریح کرد: تشخیص موضوع عدم رعایت ضوابط هیات تعیین تثبیت قیمت‌ها از دو راه است؛ نخست شکایت مصرف‌کننده و بررسی آن و دوم  ورود سازمان حمایت به عنوان مدعی حقوق مصرف کننده.

کد خبر: ۱۱۱٬۷۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha