۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
راه اندازی طرح جامع توسعه اقتصاد دیجیتال روستایی در مالزی با مشارکت مردم
وزیر ارتباطات مالزی خبر داد؛

راه اندازی طرح جامع توسعه اقتصاد دیجیتال روستایی در مالزی با مشارکت مردم

در راستای طرح دولت مالزی برای توسعه اقتصاد دیجیتال و زیرساخت های آن در مناطق روستایی، بیش از هزار مرکز ارائه خدمات اینترنتی در سراسر این کشور به مراکز اقتصاد دیجیتال خانواده مالزی تبدیل خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری بازار، در راستای طرح دولت مالزی برای توسعه اقتصاد دیجیتال و زیرساخت های آن در مناطق روستایی، بیش از هزار مرکز ارائه خدمات اینترنتی در سراسر این کشور به مراکز اقتصاد دیجیتال خانواده مالزی (PEDi) تبدیل خواهند شد.

بر اساس این گزارش، «تان شری آنوآر موسی» وزیر ارتباطات مالزی در این خصوص گفت که تجهیزات دسترسی به اینترنت باید برای تمامی مراکز ارائه دهنده خدمات اینترنتی ارتقاء یابند تا از این طریق، مشارکت و توانایی جوامع روستایی بر بستر اقتصاد دیجیتال تقویت شوند.

وی همچنین از مشارکت گسترده «کمیسیون ارتباطات و رسانه» و همچنین «مرکز همکاری اقتصاد دیجیتال مالزی» در این طرح خبر داده و گفت که آموزش های لازم مردمی از طریق این دو سازمان و با هدف تبدیل بازارهای محلی به بازارهای جهانی انجام خواهند شد.

این مقام مالزیایی گفت: هر مرکز اقتصاد دیجیتال خانواده مالزی دارای یک هیات اجرایی یا کمیته، نماینده کاربران، سازمان های مردم نهاد و اتحادیه های تجاری خواهند بود که همگی یک تیم اجرایی را تشکیل خواهند داد تا از این طریق به تقویت و توانمند سازی جوامع روستایی بپردازند.

آنوآر همچنین در ادامه سخنان خود تاکید کرد که دولت نمی خواهد به عنوان تنها تامین کننده زیرساخت های اقتصاد دیجیتال در مالزی فعالیت کند.

وی یکی دیگر از اهداف این طرح را لزوم فعال سازی جامعه روستایی در استفاده و بهره وری حداکثری از زیرساخت های اینترنتی فراهم شده از سوی دولت دانست که به گفته آنوآر، در حال حاضر همچنان بخش قابل توجهی از جمعیت روستایی از آن استفاده نمی کنند.

وزیر ارتباطات مالزی تاکید کرد: اگر در گذشته بخش عمده ای از جمعیت روستایی برای کار به شهرها مهاجرت می کردند، اکنون این طرح منجر به راه اندازی کسب و کار محلی برای جوامع روستایی شده و حتی امکان برقراری ارتباط با بازارهای جهانی نیز از این طریق برای آنها حاصل خواهد شد.

لازم به ذکر است راه اندازی کسب و کارهای روستایی مبتنی بر اقتصاد دیجیتال طی سال های اخیر در منطقه جنوب و جنوب شرق آسیا با توسعه چشمگیری روبرو بوده است. بسیاری از دولت های این کشورها حتی توسعه کسب و کارهای روستایی اینترنت محور را در قالب برنامه های توسعه ملی خود گنجانده که می توان به مورد هند و مالزی در همین راستا اشاره کرد.

کد خبر: ۱۱۱٬۷۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha