۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
کسری ۳۰۰ میلیون مترمکعبی مخازن تامین آب تهران
مدیر عامل آب و فاضلاب استان تهران اعلام کرد

کسری ۳۰۰ میلیون مترمکعبی مخازن تامین آب تهران

بختیاری، مدیر عامل آب و فاضلاب تهران با بیان اینکه برای اولین بار شاهد کاهش مصرف آب شرب بودیم، گفت: مخازن شهر تهران ۴۵۲ میلیون مترمکعب آب دارد که در سال گذشته ۷۵۱ میلیون مترمکعب بود.

به گزارش بازار، محمدرضا بختیاری امروز با حضور در جلسه شورای شهر تهران با ارایه آماری از وضعیت آبی استان و شهر تهران گفت: بیش از ۱۵۰ میلیون مترمکعب بیش از میزان مجاز از منابع آب زیرزمینی تهران برداشت می‌کنیم. سال آبی گذشته بدترین سال در ۵۰ سال اخیر بود و در تهران ۳۷ درصد کاهش بارندگی و ۳۰۰ میلیون مترمکعب کمبود در مخازن داشتیم.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال آبی جاری نیز (از اول مهر) تنها ۴میلی متر بارندگی داشتیم و در حال حاضر مخازن شهر تهران ۴۵۲ میلیون مترمکعب آب دارد که در سال گذشته این رقم ۷۵۱ میلیون مترمکعب بوده و ۳۰۰ میلیون کسری مخازن را داریم.

مدیرعامل ابفای تهران تاکید کرد: با توجه به کاهش بارش‌ها در سال ابی گذشته و فعلی، مخازن سدهای تهران وضعیت خوبی ندارند.

بختیاری آماری هم از مصرف آب شرب شهر تهران ارائه کرد و تصریح کرد: برغم کاهش نزولات و افزایش دما، اما برای اولین بار در تاریخ آب شهر تهران به دلیل فرهنگ‌سازی شاهد کاهش ۳ دهم درصدی مصرف آب شرب شهروندان تهرانی بودیم که بی سابقه است.

مدیر عامل آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۹۰ میلیون متر مکعب مصرف آب سال جاری بوده که در سال گذشته این رقم ۶۹۲ میلیون مترمکعب بوده است.

وی گفت: امسال حتی یک ساعت هم قطعی آب ناشی از نبود آب نداشتیم و برغم افزایش دما با کوچک‌ترین مشکلی در زمینه کم آبی روبرو نشدیم.

مدیرعامل شرکت اب و فاضلاب تهران افزود: برنامه ریزی‌ها به گونه‌ای صورت گرفته است که تا پایان سال نیز تهران با مشکل کمبود آب روبرو نشود.

کد خبر: ۱۱۱٬۶۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha