۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳
واردات بیش از ۷۷ هزار تن کاغذ تحریر
سخنگوی گمرک اعلام کرد

واردات بیش از ۷۷ هزار تن کاغذ تحریر

لطیفی، سخنگوی گمرک از واردات بیش از ۷۷ هزار تن کاغذ تحریر در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش بازار، به نقل از گمرک، روح‌الله لطیفی، سخنگوی گمرک گفت: در شش ماهه نخست امسال حدود ۷۷ هزار و ۳۵۴ تن کاغذ تحریر به ارزش ۶۶ میلیون و ۱۲۲ هزار و ۵۴۲ دلار به کشور وارد شده است که از لحاظ وزنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۳ درصد کاهش و از نظر ارزشی حدود ۳۱ درصد کاهش داشته است.
 
وی با اشاره به آمار واردات انواع کاغذ روزنامه، تحریر و مقوا طی شش ماه نخست امسال، گفت: در این مدت حدود ۲۲۹ هزار و ۲۵۹ تن کاغذ به ارزش ۲۷۰ میلیون و ۴۵۱ هزار و ۴۷۳ دلار با کد تعرفه‌های مختلف تحریر مثل کاغذ پشت طوسی، کائولن، کاغذ روزنامه و ... به کشور وارد شده است.
 
لطیفی افزود: این درحالی است که در شش ماه نخست سال ۱۳۹۹، ۲۸۱ هزار و ۶۱۱ تن کاغذ به ارزش ۳۲۰ میلیون و ۵۷۷ هزار و ۴۹۸ دلار به کشور وارد شده است.
 
وی درباره میزان واردات کاغذ تحریر به کشور نیز توضیح داد: در شش ماهه نخست امسال حدود ۷۷ هزار و ۳۵۴ تن از این کاغذ به ارزش ۶۶ میلیون و ۱۲۲ هزار و ۵۴۲ دلار به کشور وارد شده است.
 
لطیفی ادامه داد: این درحالی است که در سال ۱۳۹۹، حدود ۱۰۱ هزار و ۱۰۰ تن کاغذ تحریر به ارزش ۹۶ میلیون و ۴۸۴ هزار و ۹۱۶ دلار به کشور وارد شد که مقایسه آمارها نشان می‌دهد که کاغذ تحریر از لحاظ وزنی ۲۳ درصد کاهش و از نظر ارزشی حدود ۳۱ درصد کاهش داشته است.
 
سخنگوی گمرک گفت: با اشاره به میزان واردات کاغذ روزنامه در شش ماه نخست امسال، توضیح داد: در این مدت حدود ۵ هزار و ۷۸۸ تن کاغذ روزنامه به ارزش سه میلیون و ۹۱۴ هزار و ۸۸ دلار به کشور وارد شده که نسبت به سال گذشته رشد داشته است.
 
وی تاکید کرد: در شش ماه نخست سال ۱۳۹۹ نیز کاغذ روزنامه به میزان سه هزار و ۵۵۲ تن و به ارزش دو میلیون و ۳۹۶ هزار و ۵۴۶ دلار بوده است.
 
لطیفی درباره بخش دیگر کاغذهای پرمصرف وارداتی به کشور نیز گفت: کاغذ مقوا قشرنزده اندود نشده به وزن حداقل ۴۰ و حدا کثر ۱۵۰ گرم به شکل رول بدون الیاف نیز طی شش ماه نخست امسال حدود ۵۲ هزار و ۹۸۸ تن و به ارزش ۴۴ میلیون و ۸۲ هزار و ۶۸۳ دلار به کشور وارد شده که در سال ۱۳۹۹ میزان واردات این کالا، ۶۳ هزار ۸۶۵ تن به ارزش ۶۰ میلیون و ۵۷۴ هزار و ۳۵۷ دلار بوده است.
 
وی با اشاره به واردات کاغذ و مقوای اندوده با کائولن با حداکثر ۱۰ درصد وزن کل الیاف نیز عنوان کرد: از این کالا طی شش ماه نخست امسال حدود ۱۷ هزار و ۲۶۱ تن به ارزش ۱۴ میلیون و ۵۵۰ هزار و ۷۸۱ دلار وارد کشور شده و در شش ماه نخست سال ۹۹ نیز آمار واردات این محصول حدود ۲۷ هزار و ۶۵۲ تن به ارزش ۲۴ میلیون و ۲۳ هزار و ۱۵۳ دلار بوده است.
 
سخنگوی گمرک درباره میزان واردات کاغذ پشت خاکستری (طوسی) چندلا نیز گفت: از این کالا در شش ماه نخست امسال حدود شش هزار و ۵۰ تن به ارزش چهار میلیون و ۲۵۱ هزار و ۷۴۶ دلار وارد کشور شده و در شش ماه نخست سال ۱۳۹۹ نیز حدود سه هزار و ۴۰۳ تن به ارزش دو میلیون و ۶۰۴ هزار و ۹۴۸ دلار از این کالا به کشور وارد شده است.

کد خبر: ۱۱۱٬۶۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha