۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
حذف دلال‌ها و سوداگری‌ها با مشارکت تعاونی‌ها
وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد

حذف دلال‌ها و سوداگری‌ها با مشارکت تعاونی‌ها

ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی گفت: حذف واسطه ها، دلالی‌ها و سوداگری‌ها با مشارکت تعاونی‌ها و اتحادیه ها، امکان پذیر است.

به گزارش بازار، سیدجواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی در نشست مشترک با اعضای اتاق تعاون گفت: یکی از ستون‌های تحقق اقتصاد مقاومتی اتاق تعاون است

وی افزود: در مورد بازاررسانی محصولات و کالاهای اساسی اتاق تعاون می‌تواند کمک رسان بخش کشاورزی باشد.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: تاکنون به نحو مطلوب از ظرفیت‌های تعاونی استفاده نشده و بسیاری از ظرفیت‌های این بخش هویدا نشده است.

ساداتی نژاد گفت: ظرفیت‌های تعاونی‌ها می‌تواند کشاورزی و دامپروری را در کشور ما متحول کند.

وی افزود: البته بین روابط دو بخش باید اطمینان سازی شود و ارتباط تنگاتنگی باید میان اتاق تعاون و سازمان تعاون کشاورزی روستایی شکل گیرد.

ساداتی نژاد گفت: همچنین باید تشکل‌ها ساماندهی شود و وحدت رویه‌ای بین آن‌ها ایجاد شود.

وی ادامه داد: در برخی حوزه‌ها چندین تشکل موازی و مختلف وجود دارد که این واگذار کردن برخی کارها به تشکل‌ها را سخت می‌کند چرا که در یک موضوع خاص چند تشکل داریم و برای وزارت جهاد کشاورزی دشوار است که انتخاب کند یک کار را به کدام تشکل واگذار کند.

ساداتی نژاد افزود: البته واگذاری اختیارات و کارها به تشکل‌ها تاکنون جواب داده است به عنوان مثال کاهش قیمت برخی اقلام لبنی که توسط وزارت جهاد کشاورزی به تشکل‌ها واگذار شد و آن‌ها توانستند این اقدام مهم را باوجود همه سختی‌ها به عمل برسانند.

وی گفت: در خصوص کشاورزی قراردادی نیز باید به تشکل‌ها و تعاونی‌ها میدان داده شود چرا که آن‌ها می‌توانند در تکمیل ظرفیت ارزش کارهای بزرگی را در بخش کشاورزی انجام دهند.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: به عنوان مثال در حال حاضر کشور ما سومین تولید کننده خرما است، اما به دلیل کمبود صنایع تبدیلی بخشی از تولیدات خرما روی دست تولید کنندگان مانده است که در این حوزه تعاونی‌ها می‌توانند کمک عمده‌ای به شکل گیری و توسعه صنایع تبدیلی کمک شایانی بکنند.

ساداتی نژاد گفت: وزارت جهاد کشاورزی نیز در تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صنایع تبدیلی این آمادگی را دارد که هرگونه کمکی را به تعاونی‌ها و بخش خصوصی بدهد.

وی اضافه کرد: با دستور، کار جلو نمی‌رود و با قیمت گذاری دستوری مخالفم، راه حل مشکلات، اختیار دادن به اتحادیه‌ها و واگذاری برخی امور به آن‌ها است.

ساداتی نژاد افزود: امیدواریم از این پس همکاری تنگاتنگی میان تعاونی‌ها و وزارت جهاد کشاورزی شکل گیرد از هر دو طرف نیز نمایندگانی برای توسعه این روابط مشخص شده است تا این ارتباط تنگاتنگ هر چه زودتر شکل گیرد.

گفتنی است؛ در این نشست برخی از تعاونی‌های فعال در حوزه کشاورزی پیشنهادات و چالش‌های خود را با وزیر جهاد کشاورزی در میان گذاشتند.

کد خبر: ۱۱۱٬۶۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha