۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
استاریا کیندر ایمن ترین اتوبوس مدرسه جهان شد
هیوندای در میان بهترین ها

استاریا کیندر ایمن ترین اتوبوس مدرسه جهان شد

شرکت خودروسازی هیوندای محصول جدیدی به نام استاریا کیندر را مخصوص ناوگان مدرسه طراحی کرده که با دو پیشرانه دیزلی و گاز سوز با بالاترین سطح ایمنی دانش آموزان را جابجا خواهد کرد.

بازار؛ گروه خودرو: شرکت خودروسازی هیوندای در سال های اخیر با توسعه محصولات خود در دنیا، جایگاه ویژه ای کسب کرده است.

این خودروساز در سودای بهترین تولید کننده در آسیا است و از این رو به دنبال افزایش سبد محصول خود است. باتوجه به آغاز سال تحصیلی جدید در بیشتر کشورها، این خودروساز از محصول جدید خود یعنی اتوبوس مدرسه به نام استاریا کیندر رونمایی کرده است. این خودروساز کره ای اعلام کرده است که دانش آموزان در این کشور می توانند به زودی با این اتوبوس به مدرسه بروند.

طراحی بیرونی این خودرو مشابه خودروهای الکتریکی و خط مشی جدید هیوندای است. در نمای جلو چراغ پیوسته باریک به همراه جلوپنچره عریض که مه شکن های بزرگ را در خود جا داده است، تداعی کننده خودروهای الکتریکی و هوشمند است.

روی سقف این خودرو نوار نورانی تعبیه شده که نمایانگر فعالیت در ناوگان حمل و نقل عمومی است. در نمای ظاهر این محصول دارای درهای کشویی برای سهولت در پیاده شدن است. در نمای عقب خودرو نیز چراغ های عمودی بزرگ در کنار تعبیه شدن نوار نورانی روی سقف ظاهر جدید را برای این محصول ایجاد کرده است. این خودرو فقط در طیف رنگ زرد برای خدمت در ناوگان مدرسه طراحی شده است.

استاریا کیندر ایمن ترین اتوبوس مدرسه جهان شد

طراحی داخلی استاریا به گونه ای است که براساس سفارش مشتری امکان تعبیه شدن ۱۱ تا ۱۵ صندلی در آن وجود دارد. براین اساس می توان گفت استاریا در حقیقت یک خودرو در سگمنت ون است، اما به دلیل اینکه در ناوگان مدرسه از اتوبوس استفاده شده است، نام این محصول نیز اتوبوس معرفی می شود

طراحی داخلی استاریا به گونه ای است که براساس سفارش مشتری امکان تعبیه شدن ۱۱ تا ۱۵ صندلی در آن وجود دارد. براین اساس می توان گفت استاریا در حقیقت یک خودرو در سگمنت ون است، اما به دلیل اینکه در ناوگان مدرسه از اتوبوس استفاده شده است، نام این محصول نیز اتوبوس معرفی می شود. در داخل خودرو کمربندهای ایمنی به گونه ای تعبیه شده که براساس قد دانش آموزان قابلیت تنظیم دارد. از سوی هیوندای برای افزایش ایمنی دانش آموزان، سیستم هشدار کمربند ایمنی را برای راننده طراحی کرده که در زمان عدم استفاده توسط دانش آموزان هشدار ایمنی می دهد.

ایمنی استاریا با تجهیز شدن به فناوری های نقطه کور، پیشگیری از برخورد روبه رو، حفظ مسیر بین خطوط و سیستم ممانعت از تصادف در ترافیک، سلامت و ایمنی سرنشینان را تضمین می کند. هیوندای در تلاش است با این محصول بهترین وسیله ایمنی مناسب حمل و نقل دانش آموزان را به بازار عرضه کند.

استاریا براساس بازار هدف قرار است با دو پیشرانه دیزلی و گازسوز راهی خیابان ها شود. نسخه دیزلی این محصول ویژه بازارهای اروپا طراحی شده که به یک پیشرانه ۲.۲ لیتری مجهز به توربوشارژر با قدرت ۱۷۵ اسب بخار و ۳۱۸ نیوتن متر گشتاور آماده فروش است

استاریا براساس بازار هدف قرار است با دو پیشرانه دیزلی و گازسوز راهی خیابان ها شود. نسخه دیزلی این محصول ویژه بازارهای اروپا طراحی شده که به یک پیشرانه ۲.۲ لیتری مجهز به توربوشارژر با قدرت ۱۷۵ اسب بخار و ۳۱۸ نیوتن متر گشتاور آماده فروش است. نسخه گازسوز این خودرو مجهز به یک پیشرانه ۳.۵ لیتری با ۲۶۸ اسب بخار قدرت و ۳۳۱ نیوتن متر گشتاور است. هر دو پیشرانه به یک گیربکس شش سرعته دستی و هشت سرعته اتوماتیک مجهز هستند.

استاریا مجهز به ۱۱ صندلی با قیمت ۲۹ هزار و ۱۰۳ دلار راهی بازار خواهد شد و نسخه ۱۵ صندلی آن بها ۳۱ هزار و ۳۰۳ دلاری دارد. گروه خودروسازی هیوندای اعلام کرده که در صورت حمایت دولت ها جهت تخصیص یارانه می توان این محصول را با بها ۱۶ هزار و ۷۳۵ دلار به ناوگان اتوبوس رانی مدارس تحویل داد.

استاریا کیندر ایمن ترین اتوبوس مدرسه جهان شد

شرکت خودروسازی هیوندای براساس پلت فرم استاریا محصولات جدیدی مانند ون لوآد را نیز طراحی و تولید کرده است. این ون دارای ظرفیت پنچ نفره و مجهز به دو در برای سهولت در سوار و پیاده شدن است. فضای بار این محصول نیز براساس استانداردهای اروپایی طراحی و تعبیه شده است.

 این خودروساز کره ای اعلام کرده است که برپایه استاریا مدل مخصوص کمپینگ را نیز تولید و عرضه بازار خواهد کرد.

کد خبر: ۱۱۱٬۶۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha