۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱
طرح های جدید توسعه ای در پتروشیمی تبریز اجرا می شود
مدیر عامل شرکت پتروشیمی تبریز:

طرح های جدید توسعه ای در پتروشیمی تبریز اجرا می شود

تبریز- مدیر عامل شرکت پتروشیمی تبریز با بیان اینکه طرح های جدید توسعه ای در شبریز اجرا می شود، گفت: این شرکت در ۶ ماهه اول سال جاری بالغ بر ۱۵۸ هزار تن انواع پلیمر تولید و صادرات داشته است.

به گزارش بازار، سیاوش درفشی اظهار کرد: با افزایش ظرفیت تجهیزات و انجام طرح های توسعه ای شاهد افزایش میزان تولید و صادرات محصولات پلیمری در ۶ ماهه اول سال جاری بوده ایم.

وی خاطرنشان کرد: پتروشیمی تبریز در ادامه مسیر توسعه، احداث واحدهای اتیل بنزن و پلی استایرن را در دستور کار قرار داده است و طرح های توسعه ای جدید در این واحد در حالی کلید خورده است که شاهد مراحل تکمیلی اجرای طرح پلی پروپیلن با پیشرفت بیش از ۷۰ درصدی و آغاز عملیات ساختمان طرح پلی اتیلن سنگین ۳۱۰ هزارتنی در این شرکت هستیم.

درفشی اعلام کرد: شرکت پتروشیمی تبریز با افزایش تولید محصولات متنوع و افزایش صادرات به رکورد جدیدی در کسب سود ۵۰۰ درصدی در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ به نسبت سال قبل دست یافت.

وی با بیان اینکه افزایش تنوع محصولات پلیمری در کنار توسعه کمی و کیفی محصولات از جمله راهبردهای توسعه بازار در افق منتهی به سال ۱۴۰۲ شرکت می باشد، تدوین دانش فنی و تولید صنعتی محصول پلی اتیلن برای کاربری درب بطری با نام تجاری HD۵۰۳۰SA و ارتقاء کیفیت آن از طریق افزایش پارامتر " مقاومت در برابر تنش های محیطی" را یکی از نوآوری های این شرکت عنوان کرد.

درفشی همچنین از تدوین دانش و تولید صنعتی محصول پلی استایرن معمولی با کاربری در صنایع اکستروژن فومی برای تهیه ظروف نگهداری غذا با نام تجاری GPPS۱۴۶۰ خبرداد و گفت: تولید این محصول در مقایسه با محصول GPPS۱۱۶۰ ارائه شده توسط صاحب دانش فنی از مزایایی همچون افزایش نرخ تولید در واحد زمان و در نتیجه سوددهی بیشتر برخوردار است و در زمره محصولات پتروشیمی تبریز به شمار می رود. 

وی با اشاره به اینکه پروژه تولید پلی پروپیلن به ظرفیت ۳۰ هزار تن در سال به منظور استفاده از ظرفیت پروپیلن مجتمع و تکمیل زنجیره ارزش در حال اجراست، گفت: فعالیتهای اجرایی طرح از اردیبهشت ۹۹ آغاز شده است و پیش بینی می شود که این واحد در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد. 

کد خبر: ۱۱۱٬۶۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha