۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۸
نامه جمعی از نمایندگان مجلس به صالح آبادی درباره مانع تراشی بانکها در پرداخت وام ازدواج

نامه جمعی از نمایندگان مجلس به صالح آبادی درباره مانع تراشی بانکها در پرداخت وام ازدواج

جمعی از نمایندگان مجلس در نامه ای به رئیس بانک مرکزی خواستار ارائه گزارشی جامع درباره وضعیت «تعداد تسهیلات ازدواج پرداختی و تعداد افراد در نوبت دریافت» و «شرایط ضامن برای پرداخت تسهیلات ازدواج» شدند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه ای به علی صالح آبادی رئیس بانک مرکزی خواستار ارائه گزارشی جامع درباره «تعداد تسهیلات ازدواج پرداختی و تعداد افراد در نوبت دریافت» و «شرایط ضامن برای پرداخت تسهیلات ازدواج» شدند.

متن نامه نمایندگان به رئیس بانک مرکزی درباره وضعیت وام ازدواج به شرح ذیل است:

باسمه تعالی

جناب آقای دکتر صالح آبادی

رئیس کل محترم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام

همانطور که مستحضرید در بند ۲ تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کلیه بانک های عامل موظف به ارائه اطلاعات پرداخت وام ازدواج از جمله تعداد تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداختی و تعداد افراد در نوبت دریافت این تسهیلات به صورت عمومی و ماهانه شده اند اما با گذشت حدود ۶ ماه از ابلاغ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ هنوز این آمار به مردم و حتی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ارائه نشده است. بنابراین مقتضی است در اسرع وقت گزارش جامع و کاملی از پرداخت تسهیلات ازدواج تهیه شده و در اختیار نمایندگان و عموم مردم قرار گیرد.

همچنین در قانون بودجه ۱۴۰۰ بانک‌ها موظف شده‌اند به جهت ضمانت باید یکی از سه مورد اعتبارسنجی، یا یک ضامن و سفته و یا سهم فرد از حساب یارانه هدفمندی ذکر شده در قانون را به کار گیرند اما گزارش‌های واصله از متقاضیانی که جهت تکمیل مدارک به بانک مراجعه کرده‌اند بیانگر آن است که بانک‌ها با مانع تراشی و درخواست‌های فرای قانون جهت ضمانت، برای متقاضیان مشکل ایجاد کرده اند. خواهشمند است اقدام لازم جهت رفع این مشکل نیز صورت گیرد.

کد خبر: ۱۱۱٬۵۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha