۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۴
واگذاری امور به بخش خصوصی سیاست کلان وزارت جهاد کشاورزی است
وزیر جهاد کشاورزی:

واگذاری امور به بخش خصوصی سیاست کلان وزارت جهاد کشاورزی است

ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: واگذاری امور به بخش خصوصی سیاست کلان ما در وزارت جهاد کشاورزی است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در نشست صمیمانه با مدیران انجمن صنایع روغن کشی و انجمن کارخانجات روغن نباتی با بیان این که واگذاری امور به بخش خصوصی سیاست کلان ما در وزارت جهاد کشاورزی است، افزود: شرکت بازرگانی دولتی ایران و پشتیبانی امور دام رقیب بخش خصوصی نیستند و حضور آنان در بازار براساس قانون و با توجه به ضرورت ها صورت می گیرد.

ساداتی نژاد خاطرنشان کرد: در صورت اعتماد متقابل بین وزارت جهاد کشاورزی و صنایع روغن، در قالب تفاهم نامه، ذخیره سازی روغن در آینده قابل واگذاری به بخش خصوصی است.

وی تاکید کرد: من صددرصد به بخش خصوصی اعتماد دارم و امیدوارم هرچه بیشتر پیش می رویم این اعتماد بیشتر شود و زیربنایی برای آینده کشور ایجاد شود.

ساداتی نژاد گفت: دستور اکید من به حوزه برنامه ریزی اقتصادی و بازرگانی این بوده که اتحادیه ها بتوانند در تصمیم گیری امور بخش کشاورزی و بازاررسانی محصولات کشاورزی مشارکت کنند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که می توانیم طرح پایلوت واگذاری امور را از صنایع روغن شروع کنیم، عنوان کرد: معاونت توسعه بازرگانی یک نقشه راه پایلوت برای واگذاری امور به این اتحادیه ها تدوین کند تا از بازار تا صادرات و واردات روغن را به اتحادیه ها بسپاریم.

ساداتی نژاد با اشاره به این که کشاورزی کشور راهی به غیر از کشت قراردادی ندارد، تاکید کرد: اتحادیه ها در توسعه کشت قراردادی با وزارت جهاد کشاورزی به صورت جدی مشارکت کنند.

وی افزود: با حضور اتحادیه ها در کشاورزی قراردادی، حوزه زراعت به ویژه دانه های روغنی پیشرفت خوبی خواهد داشت.

کد خبر: ۱۱۱٬۵۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha