۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵
 بخش خصوصی، صنعت لوازم خانگی را رونق داد
مدیر تحقیق و پژوهش انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی:

بخش خصوصی، صنعت لوازم خانگی را رونق داد

مدیر تحقیق و پژوهش انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی اظهار کرد: مهم ترین پارامتر موثر در چابکی و خلاقیت صنعت لوازم خانگی توانمندی بخش خصوصی و ایجاد زیرساخت‌ها از قبل است.

به گزارش بازار، مجتبی راعی، مدیر تحقیق و پژوهش انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران گفت: مهم ترین پارامتر موثر در چابکی و خلاقیت صنعت لوازم خانگی توانمندی بخش خصوصی و ایجاد زیرساخت ها از قبل است ضمن اینکه خوشبختانه دولت نیز هنوز سهمی در این بازار ندارد.

وی با تذکر این نکته که علت رشد و رونق صنعت لوازم خانگی از سال ۹۷ تصمیمات عقلانی دولت نبود افزود: بسیاری از عوامل دست به دست هم داد تا این صنعت توانست خودش را نشان دهد.

مدیر تحقیق و پژوهش انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران خاطرنشان کرد: روند رشد صنعت لوازم خانگی تا یک جایی پایدار است اما اگر سیاست گذاری درستی در این صنعت صورت گیرد قطعا این روند رشد هم پایدار باقی خواهد ماند.

راعی در ادامه به دلایل اختلال در روابط بین تولیدکننده با توزیع کننده لوازم خانگی نیز اشاره و اظهارکرد: ما در مواردی شاهد بودیم که محصول به دست توزیع کننده می رسید اما نصب نمی شد و همین احتکار باعث هجمه اشتباهی به تولیدکننده می شد و از این رو بود که برخی تولیدکنندگان تصمیم گرفتند سیستم توزیع را هم خودشان عهده دار شوند.

وی با تأکید بر اینکه دولت باید در حوزه رقابت پذیری این صنعت تلاش کند گفت: رقابت پذیر شدن صنعت لوازم خانگی موضوعی است که خیلی باید روی آن کار کرد.

مدیر تحقیق و پژوهش انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران بحث ممنوعیت واردات کالای لوازم خانگی به داخل کشور را از منظر امنیتی و اقتصاد مقاومتی قابل بررسی دانست و افزود: از آنجایی که لوازم خانگی یک صنعت استراتژیک است لذا هرگونه خللی در این بازار بر خانوارها تاثیر مستقیم می گذارد و جنبه امنیتی هم دارد.

راعی درمورد افزایش قیمت در این صنعت گفت: متاسفانه قیمت مواد اولیه مورد نیاز برای تولید لوازم خانگی به شدت در نوسان است و همین منجر به افزایش قیمتها شده است.
در ادامه، حمیدرضا غزنوی سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: ما از الان باید به سمت صنعتی شدن حرکت کنیم ضمن اینکه با توجه به شرایط خاصی هم که کشورمان دارد واردات هم برای ما امنیت نمی آورد.

وی با بیان اینکه ما در صنعت لوازم خانگی مزیت های بسیار زیادی داریم افزود: از زمانی که شرکت های خارجی از کشور ما رفتند این صنعت هم روی پای خودش ایستاد.

غزنوی یادآور شد: از آنجایی که لوازم خانگی یک نوع کالای لوکس است و مردم هم در جریان همه کالاهای روز دنیا هستند لذا تولیدکنندگان هم چاره ای جز کار کردن با تکنولوژی های روز دنیا ندارند.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی در رادیو گفت وگو حمایت از صنعت لوازم خانگی را ضروری خواند و گفت: حمایت از این صنعت نیازمند تدوین یک استراتژی و برنامه دقیق از سوی وزارتخانه است کمااینکه آخرین بررسی های سند راهبردی لوازم خانگی نیز در سال جاری انجام و پیش نویس آن نیز تهیه شده است.

کد خبر: ۱۱۱٬۵۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha