۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸
۳۲۶۰ حلقه چاه کشاورزی در گلستان برق‌دار می‌شوند
معاون آب منطقه ای گلستان:

۳۲۶۰ حلقه چاه کشاورزی در گلستان برق‌دار می‌شوند

گرگان - معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: در یک برنامه سه ساله در سطح کشور مقرر است سه هزار و ۲۶۰ حلقه چاه استان برق‌دار شود.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای گلستان، حسین دهقان اظهار کرد: در راستای اهدف وزارت نیرو و به منظور کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی، موضوع برقی کردن چاه های کشاورزی در دستور کار است که این کار با هماهنگی توانیر و شرکت توزیع برق، شرکت آب منطقه ای، جهاد کشاورزی و شرکت پخش فرآورده های نفتی انجام می شود.

وی افزود: در این راستا مقرر است در یک برنامه سه ساله در سطح کشور، ۷۵ هزار حلقه چاه کشاورزی برقی شوند که از این مجموع، سه هزار و ۲۶۰ حلقه چاه سهم استان گلستان است و از این تعداد ۹۰۰ حلقه برای سال اول و برای هر یک از سال‌های دوم و سوم، یک‌هزار و ۱۸۰ حلقه چاه کشاورزی برق‌دار خواهند شد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان بیان کرد: به همین منظور، جلسات هماهنگی با همکاران جهاد کشاورزی، شرکت توزیع برق و شرکت پخش فرآورده های نفتی استان برگزار و تعداد زیادی از چاه‌ها احصا شده است. از منظر ما اولویت با چاه هایی است که دارای سطح زیر کشت بیشتری به تبع آن و توان بهره برداری بیشتری از منابع آب را دارند.  

وی افزود: با توجه به ابلاغیه شرکت مدیریت منابع آب ایران ایران، چاه های مشمول این طرح باد فعال، دارای پروانه بهره برداری معتبر و مجهز به کنتور هوشمند حجمی باشند.

معاون حفاظت و بهره برداری استان گلستان افزود: در استان حدود ۱۷ هزار و ۴۵۰ حلقه چاه کشاورزی داریم که از این تعداد سه هزار و ۳۵۰ حلقه انرژی  مورد نیاز خود را از طریق برق تامین می کنند.

کد خبر: ۱٬۱۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha