۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
وزارت صمت واردات خودرو را سبب فشار به بازار ارز و افزایش قیمت‌ها می‌داند
وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت:

وزارت صمت واردات خودرو را سبب فشار به بازار ارز و افزایش قیمت‌ها می‌داند

غضنفری، وزیر اسبق صمت تصریح کرد: واردات خودرو سبب کاهش قیمت خودروهای خارجی در بازار می شود، اما از سوی دیگر وزارت صمت معتقد است این مسئله سبب افزایش ارز و افزایش قیمت همه کالاها می شود.

به گزارش بازار، مهدی غضنفری با بیان اینکه کار وزارت صمت سیاست گذاری و منفعت اقتصادی از ورود به موضوع خودرو ندارد، گفت: در این وزارت خانه تعدادی کارشناس حضور دارند و معاون وزیر و خود وزیر تصمیماتی اتخاذ می کنند که برای آن ‌ها منافعی در دوران خدمت و پس از آن وجود ندارد.

وی در عین حال افزود: البته ممکن است در رده هایی در حوزه های تجاری خودرو، گروه های ذینفعی وجود داشته باشند و به صورت قانونی و غیر قانونی برای حفظ منافع خود تلاش کنند و با سیاست هایی که منافع آن‌ ها را از بین ببرد مقابله کنند. البته این مسئله فقط در ایران نیست و همه گروه های اجتماعی و سیاسی برای تصمیمی که دولت می خواهد بگیرد، از قبل خود را درگیر می کنند و در واقع چنین حرکتی در جامعه مدنی مرسوم معمول است.

وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو کسب منفعت از فرآیند غیر قانونی توسط برخی افراد و گروه ها در داخل و خارج از دولت را ناشی از رانت و فساد دانست و عنوان کرد: همه فعالیت ها در این حوزه باید شفاف باشد تا همه ببینند و حق اعتراض در این حوزه را برای همه قائل باشیم.

عضنفری در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با اشاره به مصوبه مجلس برای واردات خودرو اظهار کرد: در مقابل این تصمیم، وزارت صمت معتقد است در شرایط فعلی، ارز به اندازه کافی در کشور وجود ندارد که بتوانیم خودرو وارد کنیم. هم مجلس و هم وزارت صمت دیدگاه درستی را مطرح می کنند.

وی افزود: از طرفی اگر واردات خودرو شکل بگیرد، می تواند قیمت خودروی خارجی را کاهش دهد و به بازار ارز فشار زیادی نیاورد. اما از آن‌سو هم وزارت صمت به درستی نگران است اگر به بازار ارز فشار بیاورد، مقداری فشار ارز بالا برود، نه تنها خودرو بلکه همه کالاهای کشور در همه حوزه افزایش قیمت خواهند داشت.

کد خبر: ۱۱۱٬۴۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha