۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
‌مواد ضدعفونی در آزمایشگاه‌های دانشگاه پیام نورقزوین تولید میشود
رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین:

‌مواد ضدعفونی در آزمایشگاه‌های دانشگاه پیام نورقزوین تولید میشود

قزوین- رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین گفت: با همکاری یک شرکت دانش‌بنیان در آزمایشگاههای دانشگاه پیام نور استان تولید مواد ضدعفونی مورد نیاز جامعه برای مقابله با ویروس کرونا آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری بازار از قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور قزوین، رضا رسولی شربیانی  اظهار داشت: با توجه به تعطیلی مراکز دانشگاهی به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور و استان، کانون هلال‌احمر دانشگاه پیام نور استان قزوین در حوزه مقابله با ویروس کرونا فعالیت‌هایی را در حوزه آموزش شهروندان و کمک به تیم بهداشت و درمان بیمارستان‌ها آغاز کرده است.

وی افزود: اعضای این تیم به صورت داوطلبانه هر جا که از سوی دانشگاه علوم پزشکی اعلام نیاز شود وارد کار شده و نسبت به ضدعفونی شهرها و آموزش شهروندان اقدام می‌کند.

رسولی شربیانی تصریح کرد: همچنین آمادگی داریم تا نیروهای داوطلب خود را در قالب اکیپ‌هایی از سوی هلال‌احمر استان به شهرستان‌ها اعزام کنیم تا در کارهای پیشگیرانه مشارکت کنند.

وی گفت: کانون هلال‌احمر دانشگاه پیام نور استان به صورت خودجوش با روحیه‌ای بسیجی بدون حق‌الزحمه در حال فعالیت است و دانشگاه نیز از آنها پشتیبانی می‌کند و برخی از تجهیزات مورد نیاز را در اختیار افراد قرار داده است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین یادآور شد: از چند روز پیش سه آزمایشگاه دانشگاه پیام نور در اختیار یک شرکت دانش‌بنیان قرار گرفته تا نسبت به تولید مواد ضدعفونی مورد نیاز جامعه برای مقابله با ویروس کرونا اقدام کند.

وی تصریح کرد: متولی این شرکت دانش‌بنیان فعال در آزمایشگاه دانشگاه از فارغ‌التحصیلان رشته شیمی دانشگاه پیام نور است که مجوز لازم را از سازمان صمت و معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دریافت کرده و اکنون در حال فعالیت در حوزه تولید مواد ضدعفونی کننده است.

رسولی شربیانی گفت: با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا بسرعت صورت می‌گیرد لذا باید زنجیره تکثیر آن قطع شود که تحقق آن نیازمند رعایت بهداشت فردی و دوری از اجتماع و تماس با دیگران است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین افزود: بهترین راه مقابله با ویروس کرونا ماندن در منزل و دوری از جمعیت است و امیدواریم با رعایت نکات بهداشتی از سوی شهروندان به زودی این ویروس ریشه‌کن شود و مردم شکست کرونا را جشن بگیرند.

کد خبر: ۱۱٬۱۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha