آخرین مهلت ثبت‌نام اینترنت رایگان دانشجویان و اساتید تا پایان امروز

آخرین مهلت ثبت‌نام اینترنت رایگان دانشجویان و اساتید تا پایان امروز

معاون نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: آخرین مهلت ثبت‌نام بسته‌های هدیه اینترنت رایگان برای اساتید، معلمان، دانشجویان و طلاب، تا پایان امروز است.

به گزارش بازار، با توجه به آغاز سال جدید تحصیلی به‌صورت مجازی برای دومین سال متوالی و نیاز به زیرساخت‌هایی از جمله اینترنت برای دسترسی به محتوای آنلاین آموزشی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که در این مدت با ارائه اینترنت رایگان و رایگان کردن سامانه شاد و سامانه‌های آموزشی، تلاش کرده بود فرآیند آموزش را برای دانش‌آموزان و دانشجویان، معلمان و اساتید دانشگاهی تسهیل کند، بار دیگر به ارائه اینترنت رایگان اقدام کرد.

در این راستا عیسی زارع‌پور -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- اعلام کرد: ترافیک نرم‌افزار «شاد» امسال هم برای دانش‌آموزان و معلمان رایگان است. در کنارش بسته‌های ترافیک رایگانی هم به عنوان هدیه وزارت ارتباطات برای اساتید دانشگاه و حوزه، دانشجویان و معلمان در نظر گرفته شده که از طریق سامانه ictgifts.ir ارائه می‌شود و برای اساتید دانشگاه‌ها ۶۰ گیگ، برای معلمان ۴۰ گیگ و برای دانشجویان ۳۰ گیگ اینترنت رایگان شش‌ماهه در نظر گرفته شده است.
 
ثبت‌نام برای دریافت اینترنت رایگان از هفتم مهرماه در سامانه ictgifts.ir آغاز شده بود و تا ساعت ۲۴ امروز ۱۸ مهرماه ادامه دارد. به همین منظور معلمان، اساتید و دانشجویانی که تا کنون اقدام به دریافت اینترنت نکرده‌اند، می‌توانند تا پایان امروز به سامانه مراجعه و برای دریافت اینترنت اقدام کنند.

همه مشمولان می‌توانند برای دریافت بسته هدیه اینترنت رایگان و اطلاعات بیشتر، به این سامانه مراجعه کنند و با کد ملی و شماره تلفن همراه خود فرآیند ثبت‌نام را انجام دهند. در این طرح امکان فعال‌سازی و دریافت این بسته‌ها روی تلفن همراه و یا تلفن ثابت (ADSL) متقاضیان پیش‌بینی شده است. با توجه به اینکه فقط یکبار امکان نام‌نویسی در سامانه وجود دارد و شماره تلفن همراه نیز باید تحت مالکیت فرد ثبت‌نام کننده باشد، بنابراین متقاضیان در درج اطلاعات مربوط به خود دقت کافی را داشته باشند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با توجه به اینکه ممکن بود، اطلاعات دریافتی مربوط به اساتید، معلمان، دانشجویان و طلاب کامل نباشد و یا ثبت‌­نام دانشجویان جدیدالورود در دانشگاه‌­ها هنوز انجام نشده باشد، امکان ثبت اعتراض برای کلیه مشمولانی که کد ملی آن‌ها در سامانه وجود ندارد، پیش­‌بینی شده است و پس از فرایند اخذ تأیید نهادهای متولی، بسته اینترنت به زودی در حساب کاربری ایشان نیز اختصاص خواهد یافت؛ لذا این دسته از افراد نیز به‌­منظور دریافت بسته باید قبل از اتمام مهلت ثبت‌­نام، حتماً درخواست خود را در سامانه ثبت کنند.

 هاشمی افزود: فعال‌­سازی بسته برای بخشی از افراد که در روزهای ابتدایی، درخواست خود را در سامانه ثبت کرده بودند، آغاز شده است و واگذاری بسته برای سایر متقاضیان نیز از فردا آغاز و طی چند روز آینده انجام خواهد شد. همچنین در هنگام فعال ­شدن بسته این موضوع از طریق ارسال پیامک به اطلاع افراد خواهد رسید.

وی اظهار کرد: فرایند ثبت‌نام در سامانه جهت دریافت بسته‌­های هدیه اینترنت رایگان از روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۰/۷/۷ آغاز و در ابتدا به مدت هفت روز مهلت جهت انجام آن در نظر گرفته شده بود، اما با توجه به تعداد بالای مخاطبین و استقبال ایشان، مهلت ثبت‌نام به مدت پنج روز دیگر و تا ساعت ۲۴ روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۰/۷/۱۸ تمدید شد.

کد خبر: ۱۱۱٬۳۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha