۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹
پایه های اقتصادی چین مستحکم تر می شود
چاینا دیلی گزارش داد؛

پایه های اقتصادی چین مستحکم تر می شود

به گفته کارشناسان چینی، ارائه خدمات قوی، کنترل موثر بیماری کوید، کنترل مصرف انرژی، کاهش ریسکهای مالی به همراه تنظیم دقیق سیاست به ثبات رشد اقتصادی در این کشور تا پایان سال جاری کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از چاینا دیلی، به گفته کارشناسان، اقتصاد چین به دلیل بهبود وضعیت کنترل کوید_۱۹ و تنظیم سیاست های پیش بینی شده که اولویت بیشتری را برای تثبیت رشد اقتصادی در نظر میگیرد، احتمالا در ماههای باقی مانده ۲۰۲۱، جایگاه محکم تری خواهد داشت.

آنها پس از یک نظرسنجی خصوصی بیان کردند که بازگشت بخش خدمات این کشور در ماه گذشته در پی کاهش بازگشت مجدد موارد ابتلای محلی کوید_۱۹، نشانگر بهبود و انعطاف پذیری اقتصادی چین است. گروه رسانه ای کایسین (Caixin) در روز جمعه در گزارشی اعلام کرد که شاخص مدیران خرید خدمات عمومی کایسین چین در ماه سپتامبر در ۵۳.۴ واحد قرار گرفت، در حالی که در ماه اوت این شاخص برابر با ۴۶.۷ واحد بود.

شاخص مدیران خرید بالای ۵۰ نشان دهنده افزایش فعالیت ها است، در حالی که در زیر این واحد به انقباض اقتصادی اشاره می کند.

بر همین اساس، «شائو یو» اقتصاددان ارشد اوراق بهادار شرقی که در فهرست شانگهای قرار دارد، گفت: افزایش فعالیت خدمات نشان می دهد که اقتصاد در حال کاستن دراز اختلالات کوتاه مدت مانند تجدید حیات همه گیری و بارش شدید باران در برخی از نقاط کشور است.

به گفته شائو یو، محو شدن اختلالات گذرا با تقویت سیاست های کلان و تعدیل سیاست ها برای تثبیت عرضه انرژی و کالاها برای تقویت اقتصاد همراه خواهد بود.

وی همچنین بیان کرد که انگیزه زیادی برای تثبیت و احیای اقتصاد در سه ماهه چهارم وجود دارد ضمن این که کمک های سیاستی برای تسهیل تامین مالی شرکت های کوچک و متوسط ​​نیز ممکن است افزایش یابد و رفتار سرمایه گذاری تولیدکنندگان و افزایش اعتبار آنها را تقویت کند.

بر اساس اظهارات یو که نظرات وی بازتاب نظراتی بود که اواخر ماه گذشته در جلسه اجرایی شورای دولتی کابینه چین بیان شد، با تشدید فشارهای نزولی اقتصادی در سه ماهه سوم، سیاست گذاران ممکن است در مقایسه با سایر اهداف سیاست، مانند کنترل مصرف انرژی و کاهش ریسکهای مالی، به ثبات رشد اقتصادی بیش از گذشته کمک کنند.

در جلسه اجرایی شورای دولتی کابینه چین بر به کارگیری تلاش های بیشتر برای حفظ ثبات اقتصاد و انجام اقدامات بیشتر در جهت تضمین تامین برق و گاز طبیعی در زمستان آینده  تاکید شد.

کارشناسان می گویند رشد اقتصادی چین  به دلیل مقایسه بیشتر، موارد داخلی کووید -۱۹ داخلی، افزایش قیمت مواد اولیه، محدودیت های مربوط به انرژی و تاثیر آن بر ظرفیت صنعتی و کند شدن بخش دارایی، در سه ماهه سوم سال جاری به پنج درصد رسید، در حالی که در سه ماهه دوم برابر ۷.۹ درصد بوده است.

با توجه به اینکه سیاست گذاران تاکید بیشتری بر ثبات اقتصادی و زنجیره تامین دارند، رشد تولید ناخالص داخلی کشور ممکن است در سه ماهه چهارم به ۵.۶ درصد در طول دو سال برسد، در حالی که در سه ماهه سوم معادل پنج درصد پیش بینی شده بود.

بر اساس این گزارش، تسریع سرمایه گذاری در دارایی های ثابت در بخش های تولیدی و زیرساخت ها و احیای فعالیت مصرف کنندگان ممکن است محرک های کلیدی اقتصاد در سه ماهه چهارم باشد. در این میان، گزارش کایسین به اعتماد مشاغل به شرایط اقتصادی کنونی اشاره کرده است.

«لیانگ روئی» نایب رئیس Sunwoda، تولید کننده باتری های لیتیوم در شنگان در استان گوانگدونگ، گفت که سیاست های حمایتی برای بخش خصوصی و مشاغل کوچک چشم انداز توسعه شرکت را افزایش داده است.

لیانگ اظهار کرد که چین سیاست های حمایتی زیادی را برای شرکت های خصوصی آغاز کرده است و تلاش می کند تا محیط کسب و کار بهتری را ارائه دهد. چنین حمایت هایی به Sunwoda اجازه می دهد تا به منابع مالی بیشتری دسترسی پیدا کرده و قابلیت فناوری خود را افزایش دهد.

کد خبر: ۱۱۱٬۲۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha