۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
وام مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون تومان می شود| جلسه بعدی شورای عالی مسکن با حضور رئیس جمهور
رییس بنیاد مسکن خبر داد

وام مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون تومان می شود| جلسه بعدی شورای عالی مسکن با حضور رئیس جمهور

نیکزاد، رییس بنیاد مسکن از ارائه پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن روستایی به ۲۰۰ میلیون تومان به شورای پول و اعتبار خبر داد و گفت: تا ۱۰ روز دیگر رییس جمهور در شورای عالی مسکن با آن موافقت می کند.

بازار؛ گروه راه و مسکن: اکبر نیکزاد امروز در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری میان بنیاد مسکن و صندوق کارآفرینی امید در خصوص برنامه محول شده ساخت واحدهای مسکونی روستایی و شهری گفت: بر اساس قانون جهش تولید مسکن، به بنیاد مسکن تکلیف شده است که سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی شهری احداث شود.

وی ادامه داد: در جلسه هفته گذشته شورای عالی مسکن، بنیاد مسکن پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن روستایی را از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان ارائه کرد.

در ۱۰ روز آینده رییس جمهور با حضور در جلسه شورای عالی مسکن پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن به ۲۰۰ میلیون تومان را تصویب و آنرا اعلام می کند

نیکزاد با بیان اینکه احتمال دارد در ۱۰ روز آینده رییس جمهور با حضور در جلسه شورای عالی مسکن پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن به ۲۰۰ میلیون تومان را تصویب و آنرا اعلام می کند اظهار داشت: این وام نیز همانند وام قبل(۱۰۰ میلیون تومان) به صورت سفته زنجیره ای به متقاضیان پرداخت خواهد شد و نرخ کارمزد آن ۵ درصد و مدت بازپرداخت آن ۲۰ ساله خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در جلسه شورای عالی مسکن رئیس جمهور بر مسئله ساخت مسکن روستایی تاکید کرد و ما در آن جلسه پیشنهاد تصویب تسهیلات ساخت ۲۰۰ میلیون تومانی را ارائه کردیم، ادامه داد: امیدواریم در راستای تاکید رئیس جمهور بر نوسازی بافت فرسوده روستاها این سقف تسهیلات مورد موافقت قرار بگیرد.

خانوارهای روستایی با توجه به دسترسی زمین می‌توانند در هر متراژی که خواستند واحد مسکونی خود را بسازند، اما مبنای ارائه تسهیلات ما ساخت یک واحد مسکونی ۶۰ مترمربعی است و تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی برای پوشش ۱۰۰ درصدی آن کافی است

نیکزاد در تشریح مبنای در نظر گرفته شده برای ارائه پیشنهاد تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی تاکید کرد: خانوارهای روستایی با توجه به دسترسی زمین می‌توانند در هر متراژی که خواستند واحد مسکونی خود را بسازند، اما مبنای ارائه تسهیلات ما ساخت یک واحد مسکونی ۶۰ مترمربعی است و تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی برای پوشش ۱۰۰ درصدی آن کافی است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: برای اینکه تسهیلات روستایی به مقصد اصابت کند، ابتدا خانوار روستایی باید به بنیاد مسکن مراجعه و سپس بنیاد مسکن پرونده را به بانک معرفی کند. بعد از آن است  که نظام فنی مهندسی روستایی نقشه ساخت را مشخص می‌کند. پس از این مرحله بانک ۵ بار و پس از تایید مراحل ساخت نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام خواهد کرد.

نیکزاد ضمن تاکید بر اینکه در سال‌های گذشته بنیاد مسکن سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را به سرانجام رسانده است،‌ افزود: سامانه بنیاد مسکن، سامانه قوی‌ است و همه این آمار از سامانه به دست آمده است.

او ادامه داد: بنیاد مسکن از سال ۸۴ تاکنون سالانه ۲۰۰ هزار مسکن در روستاها احداث و نوسازی کرده است که تاکنون ۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی نوسازی و مقاوم سازی شده است و در سال ۱۴۱۰ جشن پایان نوسازی و مقاوم سازی خانه‌های روستایی را برگزار می‌کنیم.

نیکزاد با تأکید بر اینکه ساخت واحدهای مسکونی با محوریت مردم است و این بنیاد تأمین اراضی و معرفی برای دریافت تسهیلات را در دستور کار دارد، یادآور شد: برای تخصیص تسهیلات به این واحدها، مشکل خاصی نداریم. تاکنون ۱۵۰ هزار واحد مسکونی روستایی به بانک معرفی شده که برای ۸۰ هزار واحد آن قرارداد امضا شده است.

کد خبر: ۱۱۱٬۲۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha