۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
اعداد و ارقام اقتصادی در هفته دوم مهر ۱۴۰۰
جهان اقتصاد و کسب‌وکار به روایت آمار؛

اعداد و ارقام اقتصادی در هفته دوم مهر ۱۴۰۰

رکوردشکنی قیمت حامل‌های انرژی در کشورهای OECD، آمار اشتغال در آمریکا و نرخ تورم در برزیل و منطقه یورو جزو مهم‌ترین آمارهای اقتصادی-تجاری منتشرشده طی این هفته بوده‌اند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب‌وکار در اقصی نقاط جهان، از سوی رسانه‌ها، نهادهای اقتصادی ملی و بین‌المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم‌ترین آنها را می‌توان در موارد ذیل خلاصه کرد:

۰,۵ درصد در برابر ۲.۲ درصد
بانک جهانی: درآمد ۴ دهک بالای درآمدی در جهان طی دوران همه‌گیری کووید-۱۹ به‌طور متوسط ۰,۵ درصد کاهش یافته است؛ ‌ این رقم برای ۴ دهک پایین ۲.۲ درصد بوده است.

۴ درصد
صندوق بین‌المللی پول: انتظار می‌رود که نرخ تورم در کشورهای درحال‌توسعه و اقتصادهای نوظهور جهان در سال ۲۰۲۱ به حدود ۴ درصد کاهش یابد. با این حل خطر افزایش مجدد نرخ تورم در این کشورها همچنان وجود خواهد داشت.

۳,۶ میلیارد نفر
سازمان ملل متحد: حدود ۳,۶ میلیارد نفر از جمعیت جهان دست‌کم به مدت یک ماه از سال به آب سالم دسترسی کافی ندارند.

۳ درصد
سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) : فرسایش زمین‌های حاصلخیز به دلیل از بین رفتن جنگل‌ها و تغییرات زیست‌محیطی ناشی از آن سالانه هزینه اقتصادی معادل ۳ درصد تولید ناخالص داخلی به کشورهای آفریقایی تحمیل می‌کند.

۳,۲۲ دلار
سی‌ان‌ان: بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی انجمن اتومبیل آمریکا (AAA) متوسط قیمت هر گالن در آمریکا در روز چهارشنبه ششم اکتبر (۱۴ مهر) به ۳,۲۲ دلار رسیده است که این رقم بالاترین قیمت بنزین در آمریکا طی ۷ سال اخیر محسوب می‌شود.

۱۹۴ هزار شغل و ۴,۸ درصد
سی‌ان‌بی‌سی (CNBC): اداره آمار وزارت کار آمریکا در گزارشی اعلام کرد که در ماه سپتامبر حدود ۱۹۴ هزار شغل جدید (به‌طور خالص) در آمریکا ایجاد شده و نرخ بیکاری در این کشور به ۴,۸ درصد کاهش یافته است.

۱۸,۰ درصد
سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD): متوسط قیمت حامل‌های انرژی در کشورهای عضو OECD طی ماه آگوست امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۸,۰ درصد رشد داشته است. کشورهای عضو OECD از سپتامبر ۲۰۰۸ تاکنون هرگز چنین جهشی را در قیمت انرژی تجربه نکرده بودند.

۱۳۰ میلیارد ین
بلومبرگ: شرکت خودروسازی نیسان قصد دارد «طرح کارخانه هوشمند» را با سرمایه‌گذاری ۱۳۰ میلیارد ین (۱,۲ میلیارد دلار) در کارخانه‌های خود اجرا کند. به موجب این طرح، تأسیسات کارخانه‌های نیسان در نقاط مختلف جهان به‌ویژه ژاپن و آمریکا به‌منظور کاهش آلایندگی بهینه‌سازی و برای تولید خودروهای نسل جدید مانند خودروهای برقی آماده خواهد شد.

۱۰,۲۵ درصد
بلومبرگ: بر اساس گزارش مؤسسه جغرافیا و آمار برزیل (IBGE) شاخص تورم در این کشور طی ماه سپتامبر امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۰,۲۵ درصد رشد داشته است که این رقم بالاترین نرخ تورم سالانه در برزیل طی بیش از ۵ سال اخیر است.

۱,۷۴ تریلیون وون
بلومبرگ: شرکت سامسونگ بیولوژیکس که مهم‌ترین زیرمجموعه گروه سامسونگ در حوزه داروسازی و بیوتکنولوژی محسوب می‌شود، قصد دارد تا اواسط سال ۲۰۲۳ یک پروژه بزرگ به ارزش ۱,۷۴ تریلیون وون (۱.۵ میلیارد دلار) را برای تولید واکسن‌ها و داروهای mRNA به مرحله بهره‌برداری برساند.

۷۳,۳ میلیارد دلار و ۴.۳ درصد
اداره تحلیل‌های اقتصادی آمریکا (BEA): کسری تراز تجاری آمریکا در بخش‌های کالا و خدمات طی ماه آگوست به ۷۳,۳ میلیارد دلار رسید که این رقم نسبت به ماه ژوئیه ۴۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

۶,۸ درصد
یورو استات: شاخص قیمت مسکن در منطقه یورو طی سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی نسبت به دوره مشابه سال قبل ۶,۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

۱۳,۴ درصد
یورو استات: شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت در منطقه یورو طی ماه آگوست امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۳,۴ درصد افزایش یافته است.

کد خبر: ۱۱۱٬۲۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha