۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
ماموریت میرکاظمی به استانداران برای درآمدزایی در بودجه| پیشنهاد مجلس: کمیته حقوق و مزایا تشکیل شود
گفتگوی بازار درباره جلسه غیر علنی مجلس:

ماموریت میرکاظمی به استانداران برای درآمدزایی در بودجه| پیشنهاد مجلس: کمیته حقوق و مزایا تشکیل شود

محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: پیرو اظهارات میرکاظمی این امیدواری ایجاد شد که برای بودجه ۱۴۰۱ تا حد امکان کسری بودجه وجود نداشته باشد.

محسن زنگنه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به جلسه غیر علنی مجلس با رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در جلسه غیر علنی امروز آقای میرکاظمی گزارشی را از وضعیت اقتصادی برای اجرای کار دولت سیزدهم در کشور ارائه کرد.

وی بیان داشت: همچنین رئیس سازمان برنامه و بودجه در بحث مصارف اشاره ای به تامین منابع واردات واکسن کرونا در مرحله اول داشتند و بعد هم به بحث کسری بودجه، ضریب جینی و هزینه هایی که در حوزه های عمرانی و حوزه های جاری دولت با آن مواجه است، پرداختند. میرکاظمی همچنین به بحث یارانه‌ها و همچنین ارز ۴۲۰۰ که در طول شش ماه گذشته سقف آن توسط دولت دوازدهم تکمیل شده پرداخت.

این نماینده مجلس ادامه داد: همچنین رئیس سازمان برنامه و بودجه در نهایت در این جلسه  گزارشی را از وضعیت فعلی اقتصادی کشور ارائه کرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: رئیس سازمان برنامه و بودجه در مبحث دوم به موضوع راهکارها برای بودجه سال ۱۴۰۱پرداخت؛ بر اساس گفته‌های ایشان سازمان برنامه و بودجه در یک الی دو ماه گذشته بحث اصلاح ساختار بودجه را به طور جدی در دستور کار خود قرار داده و کمیته هایی را پیرامون این موضوع تشکیل داده است که بعضاً با مشارکت مجلس در سازمان برنامه بودجه برگزار می شود.

زنگنه ادامه داد: پیرو اظهارات میرکاظمی این امیدواری ایجاد شد که برای بودجه ۱۴۰۱ تا حد امکان کسری بودجه وجود نداشته باشد. همچنین رئیس سازمان برنامه و بودجه در این جلسه به بحث تمرکززدایی و اعطای اختیارات استان‌ها و وزارتخانه ها پرداخت، همچنین اینکه هر وزیر و هر استانداری در کنار اینکه مدیر مصرف است، باید مدیر درآمد هم باشد لذا سازمان مدیریت  رشد ۸ درصدی را به عنوان هدف برای سال آینده خود در نظر گرفته است و در راستای این ۸ درصد، برای هر کدام از وزارتخانه ها و استان ها یک تکلیفی را احصا خواهد کرد تا مدیر و وزیر مکلف شود آن تکلیف خودش را در کسب آن میزان سهمش در رشد ۸ درصد کشور را محقق کند.

 وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در این جلسه در رابطه با حقوق و مزایای سال آینده صحبتی شد و یا خیر،گفت: درباره حقوق و دستمزد صحبتی نشد اما رئیس سازمان برنامه و بودجه که در پاسخ به مطالب آقای میرکاظمی چند دقیقه‌ای را در این جلسه صحبت کردن اذعان  و پیشنهاد دادند که یک کمیته ای برای نظم بخشی به بحث حقوق و مزایا تشکیل شود متاسفانه افزایش حقوق و درخواست بخش‌های مختلف در این زمینه به یک دومینوی تبدیل شده که این یک بی انضباطی را در نظام بودجه ریزی و هزینه های دولت ایجاد کرده است.

کد خبر: ۱۱۱٬۲۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha