۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
قربانی شدن ۳ کارمند حراست بورس تهران برای حفاظت از همکاران صحرایی؟
آخرین خبر از ماینرهای ساختمان بورس

قربانی شدن ۳ کارمند حراست بورس تهران برای حفاظت از همکاران صحرایی؟

در حالی که در روزهای گذشته تخلف غیرقابل گذشت مدیرعامل سابق بورس تهران در استخراج رمزارز در ساختمان این شرکت افشا شده اما سه کارمند بخش حراست اخراج شده‌اند تا سرپوشی بر تخلفات همدستان وی گذاشته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تحلیل بازار، در هفته اول مهرماه افشا شد که در بخش دیتاسنتر و زیرزمین منفی شش ساختمان شرکت بورس تهران، دستگاه‌های ماینر نصب شده و تبعات این موضوع در نهایت به برکناری علی صحرایی از مدیرعاملی و سرپرستی محمود گودرزی انجامید.

براساس اطلاعیه رسمی شرکت بورس تهران، تجهیزات خریداری شده بر اساس مصوبات کمیته ساختمان تحت عنوان «سرورهای پردازشگر مورد نیاز مرکز داده» خریداری و نصب شده بود که کاربرد چندگانه تجهیزات مذکور موجبات سوء استفاده از این ابهام و نهایتا قصور یا تقصیر مجریان را فراهم کرده و مراتب رسیدگی انضباطی به موضوع توسط هیات مدیره و نهاد ناظر در دست پیگیری است.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگا بازار با تایید اخراج سه کارمند بخش حراست شرکت بورس تهران بدنبال کشف دستگاه‌های استخراج رمزارز گفت که این موضوع تلاش مدیران و مسئولان برای شانه خالی کردن از مسئولیت همکاری و همراهی با علی صحرایی مدیرعامل سابق بورس تهران است.

همزمان اخباری غیررسمی منتشر شد که ۸۲ دستگاه کشف شده در زیرزمین شرکت بورس که تعداد قابل توجهی محسوب می‌شود، از نوع جدیدتر ماینرها هستند و قابلیت نصب چندین کارت گرافیک را داشته‌اند تا از این طریق قدرت پردازش آنها افزایش پیدا کند.

با این حال و با وجودی که به طور حتم به جز علی صحرایی به عنوان مدیرعامل، مسئولان و مدیران فنی نیز در جریان نصب این دستگاه‌ها قرار داشته‌اند اما در اقدامی تعجب‌آور و برای فرار رو به جلو و مبرا کردن سایر اعضا هیات مدیره، سه کارمند بخش حراست بورس تهران اخراج شده‌اند.

با وجودی که در رسانه‌ها مطرح می‌شود که کیف پول الکترونیکی (ولت) علی صحرایی به این ماینرها متصل بوده و از زمان نصب تا زمان کشف تنها سه بیت‌کوین استخراج شده است اما نمی‌توان انتظار داشت که مدیرعامل شرکت بورس به تنهایی در این موضوع سهیم بوده باشد و تعداد بیت‌کوین‌های اعلام شده نیز با توجه به قدر ت پردازش و سرعت عمل جای تردید بسیار دارد.

براساس نمودار سازمانی بورس تهران، مدیریت فناوری و سیستم‌های اطلاعاتی این شرکت، زیرمجموعه معاونت پشتیبانی بورس تهران است و بخش امور حفاظتی نیز تحت نظارت مستقیم مدیرعامل فعالیت می‌کند.

براین اساس قبل از اخراج سه کارمند بخش حراست که شاید اطلاع درستی از اقدام طمع‌کارانه مدیران شرکت بورس تهران نداشتند، باید روند محاکمه علی صحرایی فراهم و همدستان او نیز مشخص و علاوه  برکناری به تناسب مسئولیت بازخواست شوند. آیا اقدام اخیر در حقیقت قربانی کردن کارمند به پای مدیران نیست؟ 

کد خبر: ۱۱۱٬۲۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha