۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
۱۹ نکته جذاب درباره استانبول

۱۹ نکته جذاب درباره استانبول

استانبول همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید یک کلانشهر وسیع با میراث فرهنگی و معماری حیرت انگیز به نظر می آید.

به گزارش بازار، استانبول همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید یک کلانشهر وسیع با میراث فرهنگی و معماری حیرت انگیز به نظر می آید. بازدیدکنندگان در شهری کهن و در عین حال مدرن، شهری با ترکیبی از تاریخ شرقی و غربی قدم می گذارند که حدود ۲۰۰۰ سال قدمت دارد. استانبول بزرگترین شهر ترکیه و یکی از محبوب ترین شهرهای این کشور، بلکه مقصدی مورد علاقه گردشگران بین المللی است و ایرانیان هم در تمام فصول با خرید تور استانبول با هدف هایی نظیر خرید، تفریح و طبیعتگردی به سوی این دیار رهسپار می شوند.

استانبول

اگر شما هم می خواهید به این شهر فوق العاده بروید؛ نکاتی که در ادامه بیان شده به شما کمک می کند در سفر خود به استانبول تجربه بهتری داشته باشید.

استانبول تنها شهر جهان است که در دو قاره مختلف واقع شده است.

در زمان امپراتوری عثمانی، استانبول به داشتن بیش از ۱۴۰۰ توالت عمومی مشهور بود!

استانبول با وجود اینکه پایتخت نیس، بزرگترین شهر ترکیه با بیش از ۱۳ میلیون نفر جمعیت است.

۹۹ درصد جمعیت استانبول مسلمان هستند.

لاله ها، نماد هلند، از استانبول سرچشمه گرفته و از استانبول به هلند فرستاده شده اند.

گفته می شود بازار بزرگ استانبول، بزرگترین بازار سرپوشیده قدیمی در جهان است که بیش از ۳۰۰۰ مغازه از همه نوع را در خود جای داده است.

استانبول زمانی در سال ۱۵۰۲ پرجمعیت ترین شهر روی زمین شناخته می شد.

استانبول دارای سومین متروی قدیمی در جهان است که در سال ۱۸۷۵ ساخته شده است. طول آن ۵۷۳ متر است و در منطقه بی اوغلو واقع شده است. اولین مترو ساخته شده در لندن در سال ۱۸۶۳ و دومین در نیویورک در سال ۱۸۶۸ بود.

استانبول بیشترین مساجد ترکیه را در خود جای داده است. این شهر دارای ۳، ۱۱۳ مسجد است از جمله مسجد تاریخی سلطان احمد و مسجد سلیمانیه که بسیار معروف هستند.

منطقه سلطان احمد یا شهر قدیمی جایی است که بیشتر دیدنی های تاریخی استانبول در آن واقع شده اند.

تور استانبول

برج گالاتا که در سال ۱۳۴۸ برای اسکان اسرای جنگی ساخته شد، اکنون سکوی دید ۳۶۰ درجه ای از شهر را ارائه می دهد و از مشهورترین جاهای دیدنی شهر استانبول به شمار می رود.

خیابان استقلال و میدان تکسیم از معروفترین محله های استانبول در نزد ایرانیان هستند.

استانبول در سال ۲۰۱۰ پایتخت فرهنگی اروپا بود، اما هرگز میزبان المپیک نبوده است.

استانبول بهشتی برای ‌خرید است. همه چیز آنجا وجود دارد و قیمت اجناس به نسبت کیفیت فوق العاده خوب است. این شهر مقصد خرید بسیار محبوبی است به طوری که کشورهای همسایه خریدهای سالانه خود را از استانبول انجام می دهند. اگر فرصتی برای بازدید از استانبول پیدا کردید، مطمئن شوید که بازار بزرگ در برنامه سفر شما قرار دارد. این مکان نه تنها فوق العاده عجیب و غریب است، بلکه نمونه های شگفت انگیزی از شیرینی های ترکیه ای را می توانید از آن خریداری کنید. توصیه می کنیم حین خرید از این بازار چانه هم بزنید.

استانبول در سال۱۵۰۲ شلوغ ترین شهر جهان اعلام شد. این عنوان تا سال ۱۸۴۰ بود که لندن از آن پیشی گرفت. من حدس می زنم در رتبه بندی های رسمی آن زمان، شهرهای شرق آسیا را در نظر نمی گرفتند. امروزه این شهر میزبان تعداد سرسام آور ۱۵.۱ میلیون نفر است که آن را به یکی از پرجمعیت ترین شهرهای کره زمین تبدیل کرده است و در واقع سیزدهمین شهر پرجمعیت دنیاست.

ایاصوفیه محبوب ترین جاذبه استانبول و یکی از نمادین ترین بناهای مذهبی روی کره زمین است. ایاصوفیه در سال ۳۶۰ پس از میلاد ساخته شد تا سال ۱۲۰۴ یک کلیسای جامع مسیحی بیزانس بود که به کلیسای جامع کاتولیک روم تبدیل شد. در سال ۱۴۵۳، قسطنطنیه به دست نیروهای عثمانی افتاد و طبیعتاً کلیسای جامع باشکوه به عنوان مسجد تغییر کاربری داد. نزدیک به ۵۰۰ سال، ایاصوفیه به عنوان یک مسجد بزرگ برای امپراتوری عثمانی و ترکیه خدمت کرد تا اینکه اولین رئیس جمهور ترکیه، مصطفی کمال آتاتورک، آن را به موزه تبدیل کرد.

محله های استانبول

در قرن نوزدهم، آلفونس د لامارتین گفت: "اگر کسی فقط یک نگاه به جهان داشته باشد، باید به استانبول خیره شود". و او آخرین کسی نبود که از این شهر باشکوه الهام گرفت. در طول این سالها، استانبول منبع الهام نویسندگان مشهوری مانند مانند اورهان پاموک، سر آرتور کانن دویل و دن براون بوده است. آگاتا کریستی حتی یکی از مشهورترین رمانهای خود را، قتل در اکسپرس شرقی، در هتل پرا پالاس استانبول و در سال ۱۹۳۳ نوشت.

شهرهای زیادی وجود دارند که می توانند عنوان "شهر گربه ها" را به خود اختصاص دهند، اما استانبول همه آنها را شکست می دهد. گربه ها در همه جای شهر استانبول دیده می شوند و مردم محلی آنها را دوست دارند.

استانبول را رم جدید می دانند و این نام از امپراتور روم کنستانتین گرفته شده است، که شهر را از سال ۳۲۶ تا ۳۳۰ بازسازی کرد و در ساخت آن از رم الهام گرفت.

کد خبر: ۱۱۱٬۲۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha